Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fyrverkeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 14:43   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyrverkeri ...

Fyrverkeri er gøy! Men jeg har ikke alltid syntes det, all den tid jeg feiret nyttår i byen sammen med mer eller mindre fulle venner. Nå feirer vi nyttår hos svigers, hvor sjampisen ikke åpnes før etter at fyrverkeriet har blitt sendt til himmels. Svigerfamilien har skikkelig stødig underlag for batteriene, og alle sikkerhetsanbefalinger følges. Det føles trygt når det håndteres av voksne, edru og ansvarlige mennesker. Katter og hunder installeres i bur i kjeller med radioen på, det går helt fint.
Forøvrig synes jeg argumentet man alltid får høre om at fyrverkeri er det samme som å sette fyr på penger og sende til himmels blir for dumt. Vi bruker enorme summer hele året på sløseri og luksus, og det irriterer meg at fyrverkeri skal være så mye mer umoralsk å bruke penger på enn dyre ferieturer, alkohol, sigaretter, sjokolade, bæreposer i plast, det ekstra paret med sko man strengt tatt ikke trengte, to eller flere biler osv...

Gammel 30-12-10, 14:54   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forøvrig synes jeg argumentet man alltid får høre om at fyrverkeri er det samme som å sette fyr på penger og sende til himmels blir for dumt. Vi bruker enorme summer hele året på sløseri og luksus, og det irriterer meg at fyrverkeri skal være så mye mer umoralsk å bruke penger på enn dyre ferieturer, alkohol, sigaretter, sjokolade, bæreposer i plast, det ekstra paret med sko man strengt tatt ikke trengte, to eller flere biler osv...

Joda, men det er vel snakk om kortvarige og langvarige gleder? Selv jeg klarer ikke å spise like for like mye i sjokolade på en dag som en pakke med raketter koster. Jeg har også større forståelse for at noen bruker 5.000 på en helgetur ettellerannet sted enn på fyrverkeri. Gir egentlig blaffen i hele fyrverkeriet, og har alltid gjort det. Før jeg fikk barn var jeg som regel på fest på nyttårsaften og raketter var absolutt ikke det vesentlige. (iallfall ikke for meg) Nå feirer vi som regel nyttår med unger som er overtrøtte de to siste timene før midnatt og alle er rimelig klar for senga når rakettene begynner å smelle.
Jepp. Er nok en humørløs gammel kjerring, jeg også. :knirk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 15:00   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

For min del må folk gjerne brenne pengene sine på nyttårsaften, men ikke hvis de bruker dem til å brenne ned andre folks hus og verneverdig bebyggelse eller svir av naboen håret med dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.