Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hjelp, jeg må slankes

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 20:43   #18
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg må slankes

Jeg lager smootie med mandelmelk med vaniljesmak, blåbær, banan (men det så jeg du ikke kunne ha), proteinpulver (ikke mye, ca 10 gram) og en spiseskje knuste linfrø.

Jeg synes ikke smootie metter i det hele tatt, om jeg ikke drikker ekstreme mengder av det, men da blir det jo ekstreme mengder kalorier også. Det kan hende det bare er min mage som er rar, men drikke renner bare rett gjennom hos meg.

Om du aldri har hatt vektproblemer før, så tyder det vel på at det er forbrenningen din som går ned, noe den jo dessverre gjør jo eldre man blir (uten at jeg vil antyde at du er gammel, altså. ). Så da tror jeg du oppnår veldig mye ved å kutte ned på ting og at du ikke trenger å legge om hele kostholdet ditt (med mindre du gjør det permanent, så vil kiloene bare komme tilbake når du går tilbake til ditt vanlige kosthold, nemlig). Ergo ville jeg kuttet Cola (svogeren min gikk ned 10 kg bare ved å kutte den!), ikke hatt smør på brødet, og passet på fettet. Og så ville jeg byttet ut fint brød med grovt brød, hvit ris med brun ris, pasta med fullkornspasta (men se på fiberinnholdet, den er ikke nødvendigvis sunn fordi den ser brun ut...). Reduser fettet og husk at om du skal på lavkarbo, så må du ikke få i det mer kalorier totalt sett enn du forbrenner i løpet av en dag - kroppen lagrer ikke proteiner man ikke forbrenner som proteiner, men som fett...

Og så må du bevege deg mer enn du gjør. All bevegelse teller, alt fra støvsuging til å gå en tur. Du trenger ikke å trene på høy intensitet.

Men jeg ville ikke styrt fryktelig mye med å legge om kostholdet. All den tid du ikke har hatt vektproblemer før, så tyder det jo på at du har hatt et kosthold som ikke har ført til store vektsvinginger. Og de 8 kiloene du har lagt på deg kom vel kanskje ikke over natten?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.