|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt to ganger til amk og fått hjelpen jeg trengte begge gangene.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 11-01-11 kl 14:31. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Om det er praktisk mulig, så prøver jeg helst å ringe direkte til legevakt eller til politivakt istedet for å ta opp 11x-numrene. For det viktige er jo at de gangene folk trenger å komme rett igjennom uten ventetid, så er det kapasitet.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?
Jeg skjønner jo at du lett kan gjøre en sånn vurdering, men for meg er det ikke nødvendigvis en åpenbar grunn til at det er greit å vente et par timer. Burde jeg vite hva som skal sjekkes for at jeg selv kan vurdere om det haster eller ikke? Er det sånt man bør kunne?
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, selv om jeg vurderer mer "riktig", så kan alle ta en vurdering ut fra sitt ståsted.
|
|
|
#5 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Vi fant en nær eldre venn død i sin bolig. Ringte fastlegen men han var ikke der og ringte deretter legevakten men kom ikke igjennom. Det hastet jo ikke men situasjonen tilsa at vi ønsket å få han undersøkt og bort fra der han lå. Vi endte med å ringe nødnummeret og de skulle sende legen oppover og ba oss vente. Siden dette ikke hastet så måtte vi vente et par timer. Legen kom og deretter måtte vi vente et par timer på begravelsesbyrået. Både min mor og meg er nokså garva hva dødsfall angår men det var virkelig vondt å se han ligge slik. Sist redigert av Michelle : 11-01-11 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Huff, så forferdelig
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Ja det stemmer. Vi prøvde som sagt å kontakte fastlege og deretter legevakten med laaaang ventetid og ringte derfor nødnummeret som skulle få tak i legevaktlege. Vi fikk vite tidspunkt når de skulle komme. At lege ikke kom til avtalt tid hadde vi forståelse for da akutttilfeller må prioriteres. Men ventetiden ble svært lang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har alltid tenkt at det nesten må stå om liv før man bruker et nødnummer.
|
|
|
#9 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt nød nummer 3 ganger tror jeg, gubben alle gangen. 2 av gangen hadde han fått kjeven ut av ledd og den hadde låst seg. Da trenger han hjelp, for han får verken svelget,snakket eller pustet ordentlig. De kom ikke noen av gangen, for de mente han kunne ta taxi ned til legevakt. Synd for drosjen, for han spydde i bilen. Supert det... Og begge de gangene med kjeven har han blitt kjørt i ambulanse til neste sykehus, fordi dem ikke har fikset å sette kjeven på plass på vår legevakt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
nygift
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt en gang for å varsle om pipebrann.
|
|
|
|
#11 |
|
X First Lady
Ja det er rett det også. Men der og da var lege det første vi tenkte på. I følge de vi snakket med og det vi kunne se så var det så tydelig hva som hadde skjedd samt vedkommendes sykehistorie og alder. De ba oss derfor vente på lege først. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Politet ble i alle fall koblet inn da hjemmehjelpen fant pappa død i leiligheten.
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg har aldri ringt nødnummeret, men er enig med Kaisa. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|