|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteterSFO er ikke gratis i utgangspunktet, det har ingenting med gratis skole å gjøre. Man betaler for SFO, og det er allerede sånn at de som ikke har råd til SFO er utenfor mye av det som skjer i venneflokken.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteterMed en SFO ordning der personalet ikke legger opp til andre aktiviteter enn fri lek så er jeg glad at andre aktører kommer inn. Det har vært 2-3 aktivitere hvert semester som det tas ekstra betalt for. Tilbudet varierer med årstiden og klassetrinn.
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteterJeg må innrømme at jeg ble litt lei meg da jeg hørte dette utspillet på radioen i morges. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteterVår SFO har ingen tilbud utenom kulturskolen en gang i uka, og det tilbudet har vi prøvd uten å være veldig fornøyd.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteter
Men det skal da ikke være slik? Da blir det jo til at SFO slipper å lage noe opplegg, men lener seg på at eksterne aktører kommer inn og gjør jobben som kommunen/skolen/SFO skulle sørge for. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Ja, jeg vet at SFO ikke er gratis. Men man betaler for et opplegg, mener jeg, og ikke bare oppbevaring. I denne betalingen bør det ligge aktiviteter som man ikke skal betale ekstra for. Eller? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Veldig enig. Men jeg synes ikke at det å få lov til å gjøre unna pianotimen sin uten foreldretransport er i konflikt med dette. SFO skal være et fullgodt opplegg i seg selv, men hvis fritidsaktiviteter i nærheten av skolen åpner for å ha opplegget i SFO-tiden synes jeg dette bare er fint. Men det må ikke bli en del av SFO slik at det oppfattes som en ekstraregning derfra, og det må ikke være slik at man må fylle på med betalingsaktiviteter for å få et fullgodt tilbud.
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ekstraregning på SFO - for fritidsaktiviteterI Bergen kommune skal de ha en organisert aktivitet i uken. Vår SFO går på en to timers tur en gang i uken med mindre været er for dårlig, og det tilfredstiller kravene til at de har organisert aktivitet . |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Herlighet. Du skulle sett vår aktivitetsplan. Det er ikke mange ganger i løpet av en måned det ikke er organiserte aktiviteter for noen eller alle elevene på SFO. Og turer har de i tillegg til det faste opplegget.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|