|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Henger meg på Toffskij her. Min første tanke når eg leste om boka, var at no vert ho sendt ut. Eg undrer meg på om ho rett og slett var litt naiv som stod fram på den måten. Ho må jo ha tenkt at risikoen for å bli tatt, og transportert ut, var temmeleg stor.
|
|
|
#42 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Kan hende at ho ikkje har tungtvegande grunnar til å bli her, men i denne saka kan det jo hende at VI har tungtvegande grunnar til å ha henne. På grunn av utdanninga. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Det er jo nettopp det jeg skriver. Selvsagt har hun valgt dette selv. Hun er ei smart jente, så hun har selvsagt visst om risikoen.
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Å nei, er hun pågrepet?
|
|
|
|
#45 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Det er litt paradoksalt at vi har fortsatt plass til Mulla Krekar, men ikke til henne.
|
|
|
#46 |
|
Whatever, never mind
|
Og han russiske nynazisten. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
intro
|
Enig. Ettersom hun kom hit sammen med foreldrene som mindreårig, synes jeg hun i en viss forstand er "uskyldig". At hun skal returneres alene til Moskva, strider i alle fall kraftig mot min rettferdighetsfølelse. (Skal en tro boka hennes, vet hun for øvrig ikke selv hva som er årsaken til at foreldrene måtte flykte fra Kaukasus.)
|
|
|
|
#48 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Så godt kan det sies. Enkelt og greit.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 13-01-11 kl 12:55. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Så i søknaden om opphald har ho ikkje skrevet identiteten sin eller kvifor ho kom til Noreg? Då må det nå vera veldig vanskeleg å få positivt svar på den søknaden.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Lukter panikk av dette opptrinnet, synes jeg. Tydelig at AP nå leter etter sin egen innvandringspolitiske sjel med hodelykt langt oppe i et sted der sola aldri skinner.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg synes den saken minner meg veldig om den saken in trondheim men den voksne amstaff tispa. Hvor politiet brøyt seg inn i hjemmet og tok med familiehunden som aldri har gjort en flue noe en gang. Hvor det kom til rettsak og politiet nektet å følge hundeloven hvor vedkommende sa at de flytett tilbake i sverige igjen med en gang, og at de ikke hvisste om noe, men nei da politiet ville begjære avliving. Veldig lignende prinsipp sak deverre. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
og familien hennes som lever på flukt fra gale mennesker som vil drepe dem fordi de er i familie med henne.
|
|
|
#53 |
|
Leser
|
Da snur du innvandringen i Norge på hodet og følger i USA og Australia sine fotspor når det gjelder innvandling.
|
|
|
#54 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er jo ikke så enkelt da. Når norske myndigheter hadde avslørt at hun hadde vært mange år ulovlig i landet så hadde hun blitt utvist og sendt tilbake uansett om hun var gift eller ei, det hadde ikke en gang hjulpet om de hadde hatt barn. Det er mange familier i Norge som har blitt skilt pga dette, både for 2 og 5 år. De fleste slipper varig utvining dersom det er grunner som tilsier dette, at man har barn sammen feks. Det føles ikke veldig rettferdig at mammae/pappaen må dra fra Norge og ikke få med seg 2-5 år av barnets oppvekst.
|
|
|
|
#55 |
|
|
Rekker ut en hånd for å fike til begge kinn, ja. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?@him
|
|
|
#57 |
|
![]() ![]() ![]() |
Det vil si de som tilfeldigvis makter å karre seg hit via etablerte smuglerruter og etablert eksilmiljø som reklamerer. Fullstendig fallitt politikk med tusenvis av saksbehandlere til å velge ut de reelle fra lykkejegerne.
|
|
|
#58 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er litt lat i dag, så jeg finner det innlegget jeg er mest enig i og signerer det. Sist redigert av rine : 13-01-11 kl 13:31. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
![]() ![]() ![]() |
Det er klart at det er strengt. Likevel klarer de aller fleste å gå stille i dørene og få papirer på stell, alle vet at myndighetene mangler ressurser og personell til aktivt å lete opp løsgjengere. Dette er krokdilletårer ment på å få oppmerksomhet og en oppmykning av lovverket på sikt. Så kan man mene ditt eller datt om det, men jeg gråter mer for folk som virkelig lider.
|
|
|
#60 |
|
Leser
|
Mener du at alle som har lyst til å bli norske statsborgere skal kunne bli det fordi de "har lyst". Eller mener du at alle som kunne tenke seg å jobbe her skal ha lov? Det siste gjelder jo for alle borgere i EU, på grunn av EØS avtalen. Men jeg er litt tvilende til å la det gjelde world wide, det vi kommer opp i da er de filipinske "au pairene" i stor skala.
Jeg er enig i at reglene for behandling av asylsøkerene gjør at menneskesmugligen til en ren forretning. Men det blir en litt annen diskusjon tenker jeg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|