Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris - høstferien 2011

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 14:21   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris - høstferien 2011

Beklager, 4* hoteller i Paris er utenfor mitt budsjett. Men jeg liker og booker hos www.booking.com går endel etter andres vurderinger, kan sjekkes ut mot www.tripadvisor.com også.

Har også brukt www.paris.org

Jeg liker også St.Germain området. Besøker det når jeg er i byen, bl.a for å spise blåskjell. Men synes det er kjedelig med så mange turister på så få gater, og at prisnivået er høyt og servicen litt snobbet.

Mulig det passer dere bedre enn oss

Gammel 19-01-11, 14:36   #2
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Beklager, 4* hoteller i Paris er utenfor mitt budsjett. Men jeg liker og booker hos www.booking.com går endel etter andres vurderinger, kan sjekkes ut mot www.tripadvisor.com også.

Har også brukt www.paris.org

Jeg liker også St.Germain området. Besøker det når jeg er i byen, bl.a for å spise blåskjell. Men synes det er kjedelig med så mange turister på så få gater, og at prisnivået er høyt og servicen litt snobbet.

Mulig det passer dere bedre enn oss

Vi er en stor gruppe med ulike preferanser - så jeg tviler på at St. Germain er det område alle familiene ville valgt om de skulle reise alene, men nå som vi reiser sammen må jeg forsøke å finne frem til det området som passer oss som gruppe best.

Prismessig ville jeg ikke lagt meg på firestjernes om vi skulle reise alene selv - jeg sparer gjerne litt på hotellutgiftene, men for de som betaler er hotellet og standaren viktig.

Jeg har kikket både på hotels.com, hotell.no og no.tripadvisor.com, men jeg finner få hoteller i St. Germain og Marais som har standarden og har familierom e.l.

Så langt holder jeg en knapp på anbefalinen fra Scillas anbefaling.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 13:01   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Vi er en stor gruppe med ulike preferanser - så jeg tviler på at St. Germain er det område alle familiene ville valgt om de skulle reise alene, men nå som vi reiser sammen må jeg forsøke å finne frem til det området som passer oss som gruppe best.

Prismessig ville jeg ikke lagt meg på firestjernes om vi skulle reise alene selv - jeg sparer gjerne litt på hotellutgiftene, men for de som betaler er hotellet og standaren viktig.

Jeg har kikket både på hotels.com, hotell.no og no.tripadvisor.com, men jeg finner få hoteller i St. Germain og Marais som har standarden og har familierom e.l.

Så langt holder jeg en knapp på anbefalinen fra Scillas anbefaling.

Det er viktig at gruppen, og ikke minst de som spanderer er godt fornøyde. Hotellet ser veldig pent ut, og har nok en sentral og god beliggenhet.
God tur!

Gammel 20-01-11, 19:11   #4
Mermozz
Nybegynner

Mermozz sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Mermozz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg oppfordrer sterkt dere til å gå til spise lunsj eller middag på "Bouillon Chartier", den siste kantinen i Paris. Stemningen er unik. Det installerer i en tidligere stasjonshall, hvor ingenting synes å ha endret seg siden slutten av forrige århundre. Det ligger i Rue du Faubourg Montmartre (Grand Boulevard métro linje 8)

I dette området kan dere også besøke musée Grévin (den tilsvarende parisisk Tussauds museum, men jeg tviler på at de er interessant for nordmenn, de fleste av statuene er franske personligheter). Noen få meter fra inngangen til museet er en av de mest berømte "passage" i Paris: le Passage Jouffroy. En overbygd gate, fra midten av det nittende århundre, hvor dere finner original butikker

Mermozz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:40   #5
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mermozz, her.

Jeg oppfordrer sterkt dere til å gå til spise lunsj eller middag på "Bouillon Chartier", den siste kantinen i Paris. Stemningen er unik. Det installerer i en tidligere stasjonshall, hvor ingenting synes å ha endret seg siden slutten av forrige århundre. Det ligger i Rue du Faubourg Montmartre (Grand Boulevard métro linje 8)

I dette området kan dere også besøke musée Grévin (den tilsvarende parisisk Tussauds museum, men jeg tviler på at de er interessant for nordmenn, de fleste av statuene er franske personligheter). Noen få meter fra inngangen til museet er en av de mest berømte "passage" i Paris: le Passage Jouffroy. En overbygd gate, fra midten av det nittende århundre, hvor dere finner original butikker

Takk for tipset

Gammel 27-01-11, 08:15   #6
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Nå har vi så og si bestemt oss for hotellet som Scilla og Katta anbefaler. Men jeg har litt andre spørsmål også:

1. Hvor lang tid tar det til flyplassen fra Paris sentrum? Hvor lang tid tar det til flyplassen fra Disneyland Paris? Går det direktetransport fra Disneyland Paris til flyplassen?
  2. Vi satser på å spise frokost og middag (én av middagene skal være litt flottere da det blir en slags feiring) i nærheten av hotellet, Hotel Villa Saint Germain. Er det noen som har noen anbefalinger?
  3. Hvilke turistattraksjoner vil dere si er de 5 viktigste for oss som aldrid har vært i Paris tidligere å besøke?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.