Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lær meg å steke pannekaker! :gaah:

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 00:28   #1
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Lær meg å steke pannekaker! :gaah:

Første som slår meg er at du har for lite egg.
Jeg bruker
5 dl melk
5 dl hvetemel
5 egg
1 tsk salt

Ser at min røre er større en din, men nøkkelordet er lik mengde mel og melk og samme antall egg.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 07:29   #2
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Første som slår meg er at du har for lite egg.
Jeg bruker
5 dl melk
5 dl hvetemel
5 egg
1 tsk salt

Ser at min røre er større en din, men nøkkelordet er lik mengde mel og melk og samme antall egg.

I pannekaker, har jeg lært av min mor, skal det være minimum 1 egg pr. person som skal spise. Når jeg lager pannekaker her, selv om jeg lager bare til gutta, så har jeg aldri i mindre enn 3 egg.

Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 07:37   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker at det punktet med masse smør og medium varme også kan ha vært litt i overkant? For mye smør i panna kan bli overdose ja, jeg ter en pinne smør på en gaffel og stryker kjapt over panna så det bare blir et tynt lag før hver pannekake, det funker best syns jeg.
Ellers har du jo fått en haug med oppskrifter her, så min "man tager hvva man haver" er bortkastet.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 10:53   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke lage pannekaker og jeg har da fulgt oppskrift i den rutete kokoboka. Det funker ikke. Mannen lager gode pannekaker og største tulla mi på 8 år har sikkert lært det av han, for i går lagde største tulla mi pannekaker helt alene og klarte det perfekt. Så jeg får lære av henne.
3 egg
7-8 dl melk
vaniljesukker en god slump
litt sukker
mel til røra er passe

Hun lot bare røra svelle i 5 minutter før hun stekte. Varmer opp panna på full varme og skrur ned plata til 3/4 av full varme når hun har i smøret til første pannekaka. Så velling trenger ikke nødvendigvis være det kritiske punkt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 19:51   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lar alltid røren svelle, mye lettere da.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.