Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tree

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 17:57   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tree

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, og jeg syns egentlig det er ganske trist at det er sånn. Her leser jeg jo at jeg egentlig bør holde kjeft fremfor å snakke (dårlig?) engelsk når det er andre nordmenn tilstede, men jeg kommer ikke til å gjøre det altså. Jeg tror at en engelsktalende vil syns det er kjekt å snakke med meg uansett. :innbilsk:

Og jeg syns faktisk at det er fantastisk flott at Solberg-brødrene snakker så dårlig engelsk, for da tør flere å hive seg utpå.

Egentlig så quotet jeg feil melding. Uansett, det er synd at det er sånn, det er jo bedre at man snakker og snakker dårlig enn å ikke tørre å si noe. Jeg var selv tidligere ikke så trygg på engelsk. Vi flyttet til Italia når jeg var barn og bodde der i en periode. Da ble det italiensk som ble prioritert og jeg lå etter når vi flyttet tilbake. Når jeg var 27 dro jeg på to ukers språk-kurs på Jersey og det var godt å konstatere at jeg tross alt ikke var så dårlig. Deretter har det gått oppover og nå kommuniserer jeg sikkert halvparten av tiden på engelsk når det gjelder jobben. Jeg kom over en grense der jeg plutselig ikke skammet meg for at jeg ikke snakket perfekt og det var nok engelskkurset som hjalp meg.

Når vi f.eks. snakker med en utlending så syns jo vi at det er bedre at han prøver seg og snakker litt norsk i stedet for at han ikke sier noe als. Sånn å vi tenke syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.