Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Hvis jeg forstår flere i denne tråden korrekt, så er dere for innvandring generelt? Dvs at enhver som mener de vil få et bedre liv i Norge har rett til å komme hit og i en del tilfeller/alle tilfeller bør de få bli?
Greit nok å ha et slikt liberalt syn på innvandring, men hvor mange hundretusen har vi grunnlag for å ta imot? For skulle vi hatt et så åpent regelverk ville jo folk kommet i horder. Jeg skjønte ikke helt hva man mener med at Norge burde sjekke at folk har det bra etter ankomst i landet. Hva er "bra"? Millioner lever i fattigdom i verden er fattigdom det samme som å ikke ha det bra? Eller mener dere å sjekke at de ikke er blitt fengslet for sine meninger? (Som i og for seg kan være kjekt å sjekke ut)
Hvem snakker om sultne barn vs meninger? De menneskene med de mest sultne barna har ikke penger til å komme seg til Norge.
Og når vi snakker om "barn" så bør det etter min mening selvsagt også her utvises skjønn. Barn er per definisjon enhver under 18 år. Etter mitt skjønn er det milevis forskjell på en 4-åring og en 17,5-åring.
Og USA lever jo ikke veldig bokstavelig etter grunnloven sin, med tanke på alle meksikanerne som deporteres og arresteres på grensen de forsøker å rømme usett over.
Litt overrasket over en del utsagn i denne tråden. Jeg synes det er mye fin og flott moralsk tekning, men ting skal da være praktisk gjennomførbart og konsistent også?!
Og for ordens skyld; jeg har i mange år vøært med i Amnesty, siden det ble trukket frem som et vektig moment mht om man hadde rett til å uttale seg. Jeg har tilogmed sittet i et Amnestystyre. *himle*