Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Det er altså ikke flertall i dette landet av frp-velgere enda. Heldigvis for det.
Og problemet er at det er flere som vil hit enn vi greier å ta oss av her dersom vi skal gi de som kommer en fair sjanse.
Skal man da si at ok, kom og jobb for tyve kroner i timen og bo i en kjempestor hall med 300 mennesker - eller skal vi sørge for at de vi tar inn faktisk får en sjanse til å integreres.
Jeg er som nevnt temmelig radikal i forhold til gjennomsnittsOla. Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke ønsker å ha hundre mennesker boende i huset mitt. Dermed vil det å åpne fullstendig for innvandring altså ikke få flertall. Man kan ønske seg det - men det vil ikke skje sålenge flertallet ikke ønsker å gi slipp på så mye som de da må.
Dermed koker det da ned - hva skal vi gjøre med de tilgjengelige ressursene? Mange eller få?
Og Lisa - du må gjerne banne og rase. Men jeg føler det vanskelig å diskutere med deg når jeg føler at jeg tillegges mer eller mindre rasistiske holdninger og tendens til übermensch'eri. Jeg er ikke sånn, og de fleste andre er heller ikke sånn.
|