|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?I de barnehagene jeg har jobbet i til nå - og det begynner å bli noen - har det vært vanskelig nok å få gjennomført fem uker ferie gjennom året for de ansatte, om vi ikke skulle begynne å knipe inn på lunsjen for å få ekstra med ferie. Spesielt siden de fleste av oss sitter med avspasering tilsvarende ei uke eller to som vi aldri får brukt opp i tillegg.
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Det var kun ment som et eksempel på hvordan ting kan gjøres, for å få til noe "utenom det vanlige". Det gjelder jo andrd veien også, ta ut avspassering i en halvtime her og der. Mye enklere å få til både det ene og et andre om man tar det gjennom hele året, ikke alt på en gang. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det er altså IKKE slik at sykehusansatt får overtidsbetalt (eller noe som helst betalt annet enn avspasering) for møter/kurs på fridager/kveldstid, bare sånn for å klargjøre akkurat det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg jobber på kontor i det offentlige (statlig) og får heller ikke overtidsbetalt. All overtid går time for time til avspassering. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir helt sjokkert over at dere mener vi skal ta ut avspasering i den tiden barna er der, enda det er så mye sykdom blandt personalet i tillegg. Selv om det bare er snakk om en halvtime her og en time der, så er vi 26 ansatte som skal gjennomføre dette.. Og det vil da gå utover kvalitet og sikkerheten til barna. Er det virkelig det man ønsker?
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Jeg blir like matt av et tjenestetilbud som stenger for å planlegge. Samenliknbare institusjoner greier planlegging uten å stenge uten at det går nevneverdig ut over kvalitet/sikkerhet (jfr. mitt eksempel tidligere i tråden om en sykehusavdeling). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?... Dobbelt
|
|
|
#8 |
|
Det nekter jeg å tro. Når man fjerner personell til planlegging uten å sette inn vikar, og det i tillegg ikke går på bekostning av noen?? Ja da er man overbemannet
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12 Sist redigert av Levic : 30-01-11 kl 21:50. Årsak: Dobbelt.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Jeg blir matt med deg. Og lurer på om det burde eksistert et ikkepedagogisk barneoppbevaringssystem for de som ikke syns det er så farlig om personalet i barnehagene får tid til planlegging, kursing etc, og de som ikke syns det er så farlig om bemanningen er minimal når alle skal avspasere kveldskursene midt i influensasesongen.
|
|
|
#10 |
|
Denne tråden gir meg en pekepinn på hvorfor mange barnehager sliter med å rekruttere dyktige faglige ansatte. Og den sier meg noe hvorfor så mange barnehager fortsatt ikke klarer å løfte det pedagogiske tilbudet. Det er trist at man ikke er mer opptatt av kvalitet i 2011!
|
|
|
#11 |
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Leste feil
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12 Sist redigert av Levic : 30-01-11 kl 21:55. Årsak: .. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|