|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne derJeg har presisert mine innlegg for dårlig ser jeg. Jepp - duotest og tidlig UL sjekker risiko, og hvis risikoen er over en viss grense så utredes det videre om og evt hva som er galt. Det er dette som da kan gi grunnlaget for eventuell abort - ikke duotesten alene. |
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne derTidlig UL er vel på dagsordenen fordi mange kvinner allerede gjør dette. Jeg kjenner kanskje 1 av 20 som ikke har vært på tidlig UL. Vi er kvinner på ca 35 år som endelig har blitt gravide, har mange spm, kanskje ufrivillige aborter og råd til å ta UL. Eller noen har leger som henviser pga svangerskap utenfor livmor m.m.
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
: phu:
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Altså - det finnes idioter. Man vil alltid finne et sjeldent idioteksempel - uansett problemstilling. Jeg tør nok påstå at dette er meget, meget uvanlig. Ikke at jeg har statistikk, men jeg tar sjansen på å synse kraftig. |
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp, og det er dette som er kjernen i saken synes jeg. Fakta er at i dag har vi et "klasseskille" på de som kjøper seg tidlig UL og de som må vente til uke 18. Jeg tror jeg knapt kjenner en eneste kvinne som ikke var på en tidligere UL en uke 18.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|