Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 18:43   #38
Left
Passiv

Standard

Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg har en storrøyker i min omgangskrets som ofte "ikke har råd til mat". Snodig nok har vedkommende alltid råd til 30 om dagen, og proklamerer stadig både høyt og tydelig at h*n aldeles ikke har noen som helst planer om å slutte, "for noen laster skal man da ha".
Det er en prioritering jeg aldri kommer til å forstå, og jeg ergrer meg grenseløst over dette "har ikke råd til mat"-pisset.

Min mor dro det kortet da hun var her nå - om hvor fryyyktelig dårlig råd hun hadde hatt da guttene var små. OOOOOfte la hun seg uten å ha spist. Men guttene fikk jo alltid.
Jeg klarte faktisk å holde kjeft (det holdt veldig hardt).
Ellers kunne jeg jo laget et regnestykke for henne.

Hun brukte 4000 på et dritstygt servise fra Porsgrunn Porselen, hvor det viktigste var at det var derfra, ikke hvordan det så ut.

Og fotballkontingenten til gutta boys - nei DET hadde hun virkelig ikke råd til, så den betalte jeg. Det var like før hun dro på viktig porselentur.
Nei - det har du jo ikke råd til når du prioriterer 2 pakker tobakk i uka og viktige porseleninvesteringer.

Ny bil til 200000,-, den hun hadde var 3-4 år gammel, og feilet ingen ting. Selvsagt kjøpt ny den også da. Hun måtte bare ha en n y.

Flere turer til Krakow i ei uke med ei venninne, mens gutta satt hjemme med 500,- på deling, og det skulle være til mat og alt de trengte ei hel uke.
Broren min ringte fortvilet etter 4 dager og fortalte at de hadde ikke toalettpapir en gang. De var da 15 og 17 år, og jeg skulle liksom følge litt med på hva de drev med.

Osv. osv. - jeg kunne fortsatt å ramse opp snodige prioriteringer i et kvarter til, helt sikkert.
Dårlig råd? My ass!

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.