Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Om å sykle til jobb hele året

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-11, 00:13   #27
Mizar
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Om å sykle til jobb hele året

Jeg sykler til jobb så godt som hele året, fordi 1) vi har ikke bil for tiden, og 2) ingen busser går når jeg skal på jobb. (Jeg er bussjåfør ) 3) det tar 20 minutter å gå, 5 minutter å sykle. Det skal være bra trått føre for at det ikke skal være raskere enn å gå.

Stiller meg helt uforstående til at folk er redd for glatta på sykkel hvis man har piggdekk. Tilogmed billigskrammelet på biltema holder deg oppreist på speilhålka (men biltemarasket morkner fort). Det som er ille, er sporete føre, slaps, tung våt snø, og MOTVIND! Temperaturen her i tromsø er typisk kystklima, blir ikke så kjempekaldt, men surt kan det være.

Blir ikke helt enig med meg selv om hva som er best av smale eller breie dekk. Smale dekk skjærer lett igjennom grumset på toppen og får grep på underlaget, men kan spore lettere, mens breie dekk, gjerne med 25-30 psi trykk, legger seg som en ballong på underlaget og flyter oppå, men byr på litt mer rullemotstand. Uansett må man jo passe litt på, det skal ikke store sporet til før man skjærer ut og ligger langflat, men det har gått bra med meg hittil (kryss i taket ellerno).

Jeg hadde en sesong med felgbremser. Miserabelt. Ising, frosne kabler, liten bremseeffekt..som plutselig blir stor når isen smelter. 20 meter senere har smeltevannet frosset til igjen. Usj. Hydrauliske skivebremser var en helt annen verden.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.