Sv: Larvik-Gardermoen en mandag morgen?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Eh... da må man jo planlegge å legge seg i forhold til det da! At man må stå opp tidlig er da virkelig ingen grunn til å ikke kunne jobbe.
Hva tror du om de som jobber på flyplassen eller i flyet for eksempel? Jeg begynte på jobb kl 0450 på mandag. Jobbet da 10.30t før jeg kunne gå hjem. Litt slitsomt ja, men slik er nå virkeligheten for svært mange yrkesaktive.
Tja, når jeg må reise hjemmefra 0400 for å nå morgenflyet til Paris eller hvor det nå er med til hørende bil/buss/tog/metro i begge ender, for så å sitte i møte fra 1030 - 18, og deretter flyet hjem for å komme dinglende inn døra hjemme 0100. Og så opp 0600 for å gå på vanlig jobb etter.... da er det jo reisen som gjør at dagen blir lite optimal, ikke arbeidstiden.
Tror det var det -ea- mente; at det er det faktum at man må reise langt og tidlig, i _tillegg_ til jobben, som gjør det knotete. Den lange reisen gjør da at man blir sliten når man er på jobb, og det hadde vært bedre å reist kvelden før slik at man kunne fått skikkelig søvn.
(som jo er akkurat det du skriver - "planlegge å legge seg i forhold til det" )
|