|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Datokjøring i Oslo
Det er ikke en fungerende ordning i Bergen, og det har det vel heller aldri vært. Det er et av tiltakene man kan sette inn.
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Ikke fungerende?? NRK Hordaland meldte da om datokjøring fra onsdag? Og yrkessjåfører unntatt? Har da hørt en drosjesjåfør - som må være yrkeskjøring god som noen - jamre seg over hvor mye dette kostet? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Datokjøring i OsloOslo er for øvrig ikke eneste by hvor dette er aktuelt. Bergen har som kjent, og 10 andre byer har fått fullmakt til å gjennomføre dette så snart det praktiske er på plass. Akkurat som i Oslo. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Har du hørt på en podcast fra i fjor, eller?
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
![]() |
Nei, på en lokalradio som siterte fra NRK Hordaland. For øvrig ligger det også link under "Les også" på siden HI linket til: "Datokjøring fra onsdag". Men, som jeg har nevnt, jeg bor ikke i Bergen så jeg har ikke fysisk sjekket tilstand. Har nemlig ikke behov for å kjøre der på en stund...
Denne er vel for dum? Som alle andre yrkesgrupper finnes det også elektrikere med både partalls- og oddetallsbiler som kan ta akuttjobber. Og jeg formoder byens elektrikere ikke er SÅ spesialiserte at de ikke kan arbeide på utsiden av sonen, som alle andre næringsdrivende? Står bilen innenfor, kan den flyttes ut dagen før. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Elektrikerne var bare et eksempel, som viser at det ikke er så himla enkelt som enkelte skal ha det til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|