Sv: Hva gjør man...
Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.
Det skal litt til for å gjøre meg rasende, men jeg hadde seriøst vært på nippet til å sprekke dersom det hadde skjedd.
Jeg hadde henvendt meg til både den som hadde tatt bildet og til de som hadde hatt denne annonsen.
Jeg ble ikke rasende, men veldig overrasket, og litt bekymret, særlig siden jeg først ikke kunne begripe hvordan i all verden de hadde fått tak i bilde av ungen min. Og ikke klarer jeg helt å se koblingen mellom annonsen og bildet heller.
Men nå kjenner jeg jo fotografen godt, og det finnes ikke noe vondt i henne en plass, og ikke har hun gjort dette for vinningens skyld heller, hun personlig tjener ikke noe på dette. Så jeg tror rett og slett hun bare har sett et flott bilde av en nydelig unge og tenkt at det kunne brukes, uten å tenke på at jeg som mor kanskje hadde lyst til å si noe om det.
Hadde nok blitt hakket mer sint om det var en vilt fremmed som hadde gjort det, og ungen min plutselig var blitt Lano-ungen eller modell for H&M
Min kjære mener forresten at man ikke har noe man skulle ha sagt, så lenge bildet ikke er tatt i smug gjennom et vindu, eller på en annen måte som krenker privatlivets fred.
Men jeg skal som sagt ta det opp med hun jeg mener må være fotografen i morgen, og si at jeg synes det var dumt at jeg ikke ble spurt først.