Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et spørsmål om lykke

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 20:40   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om lykke

For noe hjertelig stort vås!

På hvilket grunnlag hevdes det at folk var så mye lykkeligere "i gamle dager"? Er det noe som helst slags holdepunkt for å mene det? Og hvem var det i så fall som var så veldig lykkelige? Alle sammen? Neppe.

Min mormor (født i 1916) fikk ikke ta den utdannelsen hun ønsket, for det var ikke nødvendig for en kvinne. Hun måtte slutte i jobben sin da hun giftet seg, og de neste 25 årene prøvde hun etter beste evne å lage et godt hjem for seg selv, mann og fire unger på den veldig begrensede inntekten til sin mann.

Husarbeidet var tungt, og kravene til gjennomføringene av det var strenge. Hun var heller ikke videre lykkelig i ekteskapet, men å skille seg var utenkelig den gang.

Hun var en til tider bitter og skuffet kvinne som på ingen måte fikk det hun fortjente i livet, og jeg er så utrolig, utrolig glad for at jeg har hatt helt andre muligheter til å velge selv og til å realisere meg enn det hun hadde.

Min mormors historie er verken spesielt tragisk eller unik på noe vis; hun var en typisk kvinne av 50-tallet. Folk som påstår at "alt var bedre før", er enten fullstendig historieløse, eller de har et temmelig skrudd syn på hvordan man oppnår lykke i livet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.