Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 21:45   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Litt på siden, men er det noen som vet hvor de selger Kusmi i Haugesund eller Stavanger?

Nei, for jeg kjøpte i Oslo. Men jeg mener å ha sett det her, altså. Husker bare ikke hvor. Var det i en interiørbutikk, tro?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:45   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

I Stavanger selges det på Matmagasinet (ligger ikke langt fra Løkkeveien).

Stemmer. Jesus. Det var jo der jeg så den.

Gammel 23-02-11, 21:47   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Te med sjokoladesmak, du. Alt slags også. Da vil jeg ikke helt kalle det te... Men den er sikkert god. Det meste med sjokoladesmak er godt

Te kan ha alle slags smaker, på lik linje med alle slags drikker. Hva med kaffe mocca f.eks? Kusmi-teen med sjokolade smaker ikke spesielt sjokolade, og det er flere ting i den som jeg ikke husker, men at man får et hint av kakao i smaken er bare deilig.

Gammel 23-02-11, 23:19   #44
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hvorfor ikke? Te er jo te uansett hva den er tilsatt. Jeg har roibushte med karamell, jeg og den er veldig god.

Rooibush er ikke ekte te, det er en sørafrikansk busk, kan heller sammenlignes med urtete. Ekte te er en buskplante, man lager te av bladene eller knoppene som inneholder koffein/tein.

Gammel 23-02-11, 23:21   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Rooibush er ikke ekte te, det er en sørafrikansk busk, kan heller sammenlignes med urtete. Ekte te er en buskplante, man lager te av bladene eller knoppene som inneholder koffein/tein.

Ja, fruktte er jo heller ikke te. Men de fleste kaller nok de fleste varme drikker (bortsett fra kaffe) for te. Det er mange varme drikker med ulike smaker som er kjempegode, enten de består av blader, bær, ingefær eller sjokolade.

Gammel 23-02-11, 23:38   #46
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Eh, ja det kan sikkert stemme. Jeg drikker mye rooibush nettopp fordi den er koffeinfri og da kan jeg dermed drikke den på kvelden. Rein fruktte er ikke jeg så glad i fordi den blir så sur, men det finnes jo ekte te som er tilsatt ulike frukter, bær og krydder og mange av disse er gode.

Jeg vet at mye av Kusmiteen er basert på sort te, men jeg har også en med grønn te og jordbær og den er kjempegod altså. Veldig fin aroma og ganske mild.

Hva med grønn te? Er den "ekte"? Fordi jeg vet at det er litt koffein i den, men ikke så mye som i vanlig te.

Gammel 24-02-11, 11:29   #47
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Grønn te er også ekte te ja. Sort te, hvit te, grønn te, og et par andre varianter som jeg ikke husker i farten kommer alle fra tebusken. Grønn te er vel ikke fermentert etter plukking, men blir tørket umiddelbart, mens de andre tetypene er i ulike stadier av fermentering (nedbrytning) om jeg husker riktig.

Mange kaller ulike urte- og fruktavkok for te, men det er da noe annet enn den ekte teen.

Gammel 24-02-11, 11:33   #48
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes teen er veldig god. Min absolutte favoritt er grønn te med sitron og ingefær. Nydelig smak og litt annerledes enn den vanlige grønn te med sitron som så mange har.

Gammel 24-02-11, 11:36   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har verken sett den med ingefær og sitron eller den grønne med jordbær noe sted.

Gammel 24-02-11, 11:51   #50
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har verken sett den med ingefær og sitron eller den grønne med jordbær noe sted.

Den selges på Cornelias Hus, ser jeg. Også andre nettbutikker.

Jeg har kjøpt på United Bakeries på Majorstua og på Java kaffehus på St. Hanshaugen.

Gammel 24-02-11, 12:32   #51
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Koster mer enn den smaker, men boksen er jo fin Har den rååååsa

Gammel 24-02-11, 12:33   #52
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boksene er egentlig finest når man ser dem i butikken, med alle fargene sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:46   #53
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kjøpte en Kusmi chai te i "gave" til meg selv fordi jeg hadde lyst på chai te og fordi boksen var fin!!! Synes den er kjempegod, jeg! Også kjøpte jeg en liten boks julete til jul og den fikk mannen fullstendig "dille" på så nå har vi to fine bokser på benken som vi kan fylle opp med annen te etterpå (eller noe annet for den sakens skyld.)..........., synes teen er bedre enn "vanlig" løsvektste, men har også smakt andre kjempegode teer, så mote eller ei - jeg kjøper te fordi jeg vil drikke den og ikke fordi det er mote iallefall!!!!

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:37   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumfins, her.

jeg kjøper te fordi jeg vil drikke den og ikke fordi det er mote iallefall!!!!

Det regner jeg da med at de fleste gjør.

Gammel 24-02-11, 18:29   #55
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo like fullt te. Jeg har en te med karamellsmak som er veldig god. Den får nan desverre bare kjøpt i Århus, hvor de kaller den fløde-te.

Jeg har i dag kjøpt Cream Tea hos Søstrene Grene i Kongens gate.
Den lukter fantastisk, og håper den smaker som den lukter.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:48   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje den kan brukes i stedet for flødeteen fra Århus! Takk for tips, Hønni.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:37   #57
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Litt på siden, men er det noen som vet hvor de selger Kusmi i Haugesund eller Stavanger?

Jeg tror jeg har sett dem på Charles og de i sandnes, og ett eller annet sted i stavanger sentrum, men jeg kan bare ikke klare å huske hvor.

Gammel 26-02-11, 21:37   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg tror jeg har sett dem på Charles og de i sandnes, og ett eller annet sted i stavanger sentrum, men jeg kan bare ikke klare å huske hvor.

Matmagasinet ved Løkkeveien.

Gammel 26-02-11, 22:02   #59
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Matmagasinet ved Løkkeveien.

Neppe, Løkkeveien er ikke sentrum for meg.

Gammel 19-10-11, 12:21   #60
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den man lager chailatte med, kjøpt her i byen. Jeg synes den er innmari god, og ønsker meg flere sorter ja.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.