|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Live and let live
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Ingenting er så vakkert som synet av og lukten av Syrin om sommeren!
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Men syriner må stå helt andre steder enn rhododendroen, men det vet du sikkert.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Mitt triks for fin rhododendron er å prøve å drepe den. Den dør fader meg aldri, men blir tettere og finere (ifølge dem som liker sånt) for hvert år.
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Åh... Om du liker rhododendron, kan du dra til Loch Lomond i juni/juli - det er store områder med slike busker der. Veldig pent!
![]() |
#26 |
Live and let live
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?
Jeg slår et slag for Aboretet i Bergen i midten av mai.
![]() |
#27 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Det der er vel en Rohdodendron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Travelt opptatt
|
Rhododendron er relativ enkel å grave opp. Rota er en samlet klump, og den sitter ganske grunt.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, men problemet er at vi ikke syns vi kan ta dem opp før de er døde/syke.
![]() |
#31 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?Haha, denne kjente til og med jeg igjen.
Takk for tips, da skal jeg jammen plante en sånn under en furu som vi har, dersom det er tilfelle.
![]() |
#32 |
Leser
|
![]() Sv: [Hage] Hva slags busk er dette?For oss (les: meg) med taleleif er det greit å vite at det norske navnet er alpefiol. Og så kan man jo synge gamle skillingsviser mens man går i hagen. Jeg liker den enda.
Eller i nærheten av bartrær, der blir jorden sur.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|