|
|
|
|
#1 |
|
Lett rørt
|
Sv: Ny bil til mannen
Blir for mannen og levere i barnehage og på skolen, også til jobb. Ikke mer enn en mil til dagen, drøyt.
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Med dette bruksmønsteret er jeg ikke i tvil om at bensin + automat er den beste drivlinjen. I disse drivstofftider ville jeg helt klart installert gassdrift hvis jeg kjøpte bensinbil. Gass koster halvparten, forbruket er det samme. Koster vel 30-40 000 å installere det her til lands, mellom 10 og 20 000 hvis du tar en biltur ned til kontinente3t og får jobben gjort i f eks Tyskland. Gjør du dette slår du mange fluer i en smekk: bensinmotorens fordeler som støynivå, gange, oppvarming av kupeen, lukt (ikke så viktig men endog..), vedlikeholdsutgifter - pluss lave drivstoffkostnader. En bruktbil med flott men tø4st bensinmotor vil da ha ca samme drivstoff |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har egentlig inntrykket av at 9-5, bilstørrelsen ellers til tross, ikke har så godt plass i baksetet. Den er også på Nei-listen til Trygg Trafikk når det gjelder plassen i baksetet, uten at den nødvendigvis er en fasit. Hvordan den nye er vet jeg dog ikke. Mulig den på dette området også kan være noe lik Insigna?
|
|
|
#4 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi byttet Mondeoen vår inn i S-Max'en denne uka. Hadde to store bakovervendte seter + beltestol, og det ble rett og slett et hakk for trangt. Elsket bilen ellers, god plass og digert bagasjerom, men det hjalp ikke så mye når Størsta ikke greide å få festet setebeltet ordentlig siden hun sleit med å komme til beltespenna pga. Minsta sitt sete som stod i midten. Det hadde ikke hjulpet å stokke om på setene heller, så i valget mellom å kjøpe nye seter eller å kjøpe ny bil så valgte vi det desidert dyreste alternativet.
|
|
|
#5 |
|
Lett rørt
|
Tviler på han vil ha automatgir.
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Honda Accord Tourer(og sedan) og den Opel Vectra stasjonsvogn(værtfall den som kom ut i 2008) er bredere i basetet en Mondeoen .
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|