Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Tid for middagsgjester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 20:15   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor i all verden leser du dette? Det er vel ingen som påstår at en familie må være sammen 24/7, eller at man ikke har behov for voksentid.

Nei? Come on, ikke si at du ikke har lest innleggene hvor det presieres at "vi ikke legger ungene tidlig eller sier vi trenger alenetid, for vi _ko...hoooser_ oss ALLTID og HELE tiden med barna våre vi (i motsetning til resten av oss liksom )

Gammel 02-03-11, 20:22   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Nei? Come on, ikke si at du ikke har lest innleggene hvor det presieres at "vi ikke legger ungene tidlig eller sier vi trenger alenetid, for vi _ko...hoooser_ oss ALLTID og HELE tiden med barna våre vi (i motsetning til resten av oss liksom )

Jeg vet ikke hvem du mener sier det, men jeg har aldri hevdet det. Jeg mener ikke at man skal sitte hele kvelden og koseschmose med store barn, men jeg synes stua i et hjem tilhører alle som bor der. Det betyr ikke at man ikke skal ta hensyn, eller at alle aktiviteter til enhver tid skal kunne foregå akkurat der, heller ikke at det ikke skal gå an å ha et voksenselskap i ny og ne, men at jeg synes det er helt urimelig å forvise barn derfra etter en viss tid på fast basis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:37   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg vet ikke hvem du mener sier det, men jeg har aldri hevdet det. Jeg mener ikke at man skal sitte hele kvelden og koseschmose med store barn, men jeg synes stua i et hjem tilhører alle som bor der. Det betyr ikke at man ikke skal ta hensyn, eller at alle aktiviteter til enhver tid skal kunne foregå akkurat der, heller ikke at det ikke skal gå an å ha et voksenselskap i ny og ne, men at jeg synes det er helt urimelig å forvise barn derfra etter en viss tid på fast basis.

Jeg tror ikke noen her forviser barna fra stue eller annet fellesareal på fast basis (annet enn at de må gå på rommet sitt ved en fast leggetid selvsagt).

Jeg leser derimot at det _enkelte ganger_ må kunne gå an å oppfordre barna (på en OK måte) til å gå et annet sted i huset/boligen fordi de voksne ønsker å ha mulighet til å se på ting/snakke om ting som ikke egner seg for barn

Presiserer hva slags sted: et hyggelig, varmt og belyst et, med mulighet for normale barnlige aktiviteter, et sted kanskje barna også vanligvis vil oppholde seg?

Gammel 03-03-11, 00:10   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Pr. i dag får vi "voksentid" da barna legger seg åtte. Men jeg ser jo også at dett vil kortes ned når de blir eldre, og at vi ved et visst tidspunkt vil legge oss samtidig. Dette er ikke noe jeg har tenkt noe spesielt over. Slik hadde jeg jeg jo det også hjemme selv. Jo eldre barna blir, jo mindre krevende vil jo ettermiddagene være i forhold til en del ting. I tillegg føler jeg at vi jobber mot klokka ofte. Hvordan rekke alt til klokken åtte? Så jeg ser ikke på det som noe negativt at de etter hvert ikke behøver like mye søvn som i dag, at barna blir eldre, og at vi har mer tid sammen der. Vi sitter ikke nødvendigvis oppå hverandre, men kan stulle med litt forskjellig som seg passer. Jeg vil anta de i ungdomsalder ikke er så klengete uansett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.