Sv: Hva gjør man...
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Godt å se at du har fått en forklaring. Og at du tydeligvis fortsatt kommer godt overens med fotografen (som ikke er fotograf, men som har det som en del av jobben sin).
Litt seint å si det nå da, men jeg tror faktisk jeg ville satt pris på å få meldinga direkte - og ikke fra sjefen min - dersom det var jeg som hadde tatt bildene. Etter min mening var det riktig å gå til bedriften offisielt, men jeg ville også tipset vedkommende sånn at h*n var forberedt på hva som kunne komme.
Men gjort er gjort, og heldigvis gikk det bra. Flott for deg!
Hun fikk vite det fra meg, ikke fra sjefen sin Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe, men så spurte hun meg om jeg hadde byttet telefonnr, siden jeg ikke hadde svart på smsen fra henne (den om jeg kom innom fordi hun hadde noen fine bilder av barnet mitt), så da fikk jeg bekreftet at det var hun som hadde tatt bilder, og da ble det naturlig å nevne annonsen (som hun ikke hadde sett), og også at jeg hadde reagert negativt.
Alt ble heldigvis sagt i en hyggelig og vel forlikt tone. Og hun er forberedt på at jeg har klaget til bedriften om bruken av bildet. Og forhåpentligvis fører det til en diskusjon og avklaring mht hvordan de kan bruke bilder. Det grøsser i meg når jeg tenker meg hvilke sammenhenger bildet kunne ha blitt brukt i, med tanke på hvilken bedrift det dreier seg om
Så da fikk pysa meg sagt det på en fin måte, uten at det ble en kjiip konfrontasjon. Akkurat det er jeg særdeles fornøyd med