Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Jeg har hatt effekt av akupunktur! I hvertfall tror jeg det. Jeg fikk det første gang under fødsel i 2008. Jeg fikk riefremmende akupunktur tror jeg hun kalte det. Jeg brukte 30 min på å gå fra 5-10 cm åpning, hvorav jeg hadde brukt endel timer på de første 5. Det kan jo være tilfeldig, men jordmor mente det hadde hatt effekt.
Den gangen jeg VET det hadde effekt var da jeg ble behandlet i 2009 for muskelsmerter i rumpen som stråler nedover. Jeg gikk 6 ganger til fysio som masserte og strakk og så videre, og så henviste han meg videre til en manuellterapeaut han jobbet sammen med. Han satt akupunktur på meg 4-5 ganger ihvertfall. 6 nåler inn i rumpen for å jobbe med musklene som satt for dypt til at fysioterapeauten klarte å gjøre noe. Jeg ble helt kvitt smertene og har ikke kjent noe siden. (jeg hadde hatt det tilbakevendende i ti år før dette)
Sånn til hovedinnlegg: For et utsagn. Jeg er for å bruke det beste av alle verdener. Jeg er åpen for alternativ behandling, men ungene blir vaksinert, vi går til legen og vi oppsøker ikke smitte.