|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanForresten - når det er snakk om katastrofer og sånn. |
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i Japan
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Det er vel ingen som mener at det her er peanuts? Det er et temmelig stort spenn mellom peanuts og verdens undergang, altså.
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Nei, er vel ingen som mener det er verdens undergang. Med peanuts tenker jeg mer på fjasingen i tråden, som jeg synes er ganske upassende.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Ja, det leste jeg også.
For det første er det ingen som har fjaset med selve katastrofen, men med at folk tror at det er høyere makter som står bak. For det andre skjedde mye av fjasingen før man visste omfanget av katastrofen.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Jeg har "fjaset" i denne tråden, men jeg mener at jeg ikke har fjaset med katastrofen. Utgangspunktet for tråden var dette med verdens undergang. At folk i våre strøk av verden begynner å varsle den pga av det forferdelige som skjer i Japan, må det være lov å fjase med, synes jeg. Jeg lenket også til Englesiden til Märtha som prøver å sko seg på andres ulykke og mener at det er en velsignelse i alt eller hva det var for noe idiotisk de la ut på denne siden.
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Det er vel helst dommedagsprofetiene det fjases med. Og Märtas engler. Jeg kan ikke huske å ha lest at noen har fjaset med katastrofen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
Nei, det håper jeg da ikke.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det var det som ble spurt om i HI. Det har formet tråden en del. |
|
|
|
#11 |
|
Bork bork bork
|
For eksempel da Tambora-vulkanen gikk amok i 1815: http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Tambora og forårsaket 70-100 tusen direkte dødsfall (med den befolkningstettheten som var i området den gangen). Og forstyrret klimaet på verdensbasis i et år eller så, og dermed indirekte tok livet av gudene vet hvor mange flere pga. hungersnød osv.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|