|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Kalla fakta og gastric bypassEn av de rent medisinske bivirkningene man har sett etter slankeoperasjoner er blant annet at man ikke greier å slutte å gå ned i vekt. En annen er at man får alvorlige problemer med tennene. (Jeg husker ikke den medisinske forklaringen, men det var noe med opptaket av næring som gjorde at de ikke fikk det de trengte og løsnet.) Det fortelles om folk som var friske men som får smerter og diffuse plager i så alvorlig grad at de alvorlig invalidiseres - disse har ikke jukset med opplegget eller selvsabotert. |
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalla fakta og gastric bypass
Helt enig. Derfor bør det jo være en siste utvei slik at når man tar operasjonen vet man at eventuelle bivirkninger sannsynligvis ikke vil være verre enn det man sliter med allerede som overvektig, enten på operasjonstidspunktet eller litt frem i tid. Det var sånn jeg tenkte, det kunne ikke bli verre (for min del). For de fysiske og psykiske plagene mange får av ekstrem fedme skal ikke undervurderes, de kan være livstruende.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Ja, dette er jo et veldig viktig aspekt med diskusjonen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 15-03-11 kl 11:06. Årsak: la til: delen av |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
|
|