|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Selunge vs selStorebror her har også gått på Neptuns barn til nå, og har hatt veldig stor fremgang der, men vi velger nå å få ham over på noe med mer struktur, blant annet fordi han bare tuller så lenge faren er med i vannet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Selunge vs sel
Håper du vil skrive litt om hvordan det var for gutten din å gå på dette kurset isteden, Apan, for jeg tror det er en veldig overgang når de er kun 5 år.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Jepp, jeg er litt spent også, men det er jo som sagt Hval da, og de har vel ikke helt Sjøløvesystemet der... Han er straks 6, og kurset er fra 5 år står det, så jeg antar han ikke er yngst. Jeg tror også det blir en overgang, men tror kanskje han trenger det for nå har det bare blitt tull på kurset - dessuten har han blitt ganske flink og har type vært der 3 ganger på rad uten at treneren har snakket til ham en gang fordi han er opptatt med en av de andre som knapt tør være i vannet etter 3 kurs. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Storebror har idag hatt sin første dag på Hval. Det gikk veldig fint! Det var absolutt ikke samme "regimet" som på de videregående kursene som du skildrer fra Sjøløve. Det var stort sett leking, flyting, sisten etc i vannet rundt gruppeleder. Gruppa ble delt i to med en gang ut fra om man turte å hodet under vann eller ikke. Storebror plasserte seg selv i gruppa som turte, og jeg var spent på om det kom til å gå bra uten svømmebriller, men det gjorde det. Gruppa som turte bestod av 6 gutter, alle på storebrors alder tror jeg. Gruppa som ikke turte var blandet kjønn (sikkert tilfeldig det altså...), og der var noen både yngre og eldre. Der var det type noen som begynte å gråte allerede under oppvarmingen fordi de fikk vann i øynene, men de ble håndtert fint og de fikk lurt dem uti bassenget igjen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Ja, hos oss så har det på begge hvalkursene han har gått vært gutter som har vært mest skeptiske, mens jentene har hoppet i det. Jeg syns det virker som systemet har en veldig god progresjon i kursene, både i krav og hvordan de presenterer dem for barna.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Ja, enig. Ja, det var ikke for å påpeke at jentene var mer skeptiske, var bare at i det jeg beskrev det innså jeg at det hørtes ut som jeg trodde det. Det tror jeg var helt tilfeldig i denne gruppa her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
2 ganger i uka må være litt pesete ja. Vi går en gang i uka, det er passe, syns jeg. Seksåringen min har gått hval to ganger. Vi kunne nok ha flyttet ham et hakk opp etter det første, men han hadde et par minuser på evalueringen som han i og for seg fikk påplass før kursslutt, men vi ville at det skulle sitte skikkelig. Det gjorde jo at han etterhvert syns det var litt kjedelig, men vi har snakket mye om at det er så viktig å bli trygg på alt de skal gjøre, og at det ikke var et mål i seg selv å bli fort ferdig. Alle fikk hval-pin og diplom, uansett.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Høres fint ut ja. Det er jo ikke noen HAST å få dem videre, de har det jo gøy i vannet der. Det blir tidsnok seriøst hvis de ønsker det. Så de får en sånn evaluering til slutt der det "krysses av"? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|