Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barnehagemat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 20:58   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagemat

Jeg synes heller ikke Brutus er helt på vidda. Jeg har jobbet i barnehage, og mat(u)kulturen blant de ansatte preger selvsagt prioriteringene i barnehagehverdagen. Om flertallet av de ansatte ikke har videre begrep om sunn mat og matlaging, så skal det noe til at dette står høyt på agendaen. Hvilket det ikke gjorde. Det skal selvsagt sies at barnehagen ikke hadde de best tilrettelagte forholdene for matlaging, men det var mest de ansattes fokus det skortet på. Jeg jobbet f eks. med ei som hele året hadde topakning skoleboller og cola til lunsj. Hver dag.

Jeg er sikker på at de aller fleste barnehager er gode på dette, men det finnes noen som er veldig dårlige.

Sist redigert av Niobe : 22-03-11 kl 21:04.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:01   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagemat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes heller ikke Brutus er helt på vidda. Jeg har jobbet i barnehage, og mat(u)kulturen blant de ansatte preger selvsagt prioriteringene i barnehagehverdagen. Om flertallet av de ansatte ikke har videre begrep om sunn mat og matlaging, så skal det noe til at dette står høyt på agendaen. Hvilket det ikke gjorde. Det skal selvsagt sies at barnehagen ikke hadde de best tilrettelagte forholdene for matlaging, men det var mest de ansattes fokus det skortet på. Jeg jobbet f eks. med ei som hele året hadde topakning skoleboller og cola til lunsj. Hver dag.

Jeg er sikker på at de aller fleste barnehager er gode på dette, men det finnes noen som er veldig dårlige.

I de barnehagene jeg har jobbet i har det rett og slett ikke vært tilrettelagt for at vi skulle ta barna med på kjøkkenet for å lage mat. Trangt og lite benkeplass. Jeg opplever ikke at de ansatte er så fryktelig usunne, men mer det at alt tar veldig lang tid, og dersom vi skal prioritere å lage varm mat hver dag så går det faktisk utover ungene. Vi har 9 barn, 7 av dem mellom 1 og 1.5 år og 2 som nylig har fyllt 2 år. Om vi skulle laget varm mat til dem hver dag så hadde det blitt fryktelig strevsomt for de 2 som var igjen på avdelingen. Det er ikke bare maten som skal lages, man skal jo også rydde opp også.

Når det gjelder vedkommende som drikker cola og spiser skoleboller hver dag så hadde jeg faktisk ikke brydd meg så lenge h*n hadde spist i egen lunsj. HAdde vedkommende spist inne på avdelingen sammen med barna så hadde jeg ikke tillatt det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.