|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: BarnehagematJeg synes heller ikke Brutus er helt på vidda. Jeg har jobbet i barnehage, og mat(u)kulturen blant de ansatte preger selvsagt prioriteringene i barnehagehverdagen. Om flertallet av de ansatte ikke har videre begrep om sunn mat og matlaging, så skal det noe til at dette står høyt på agendaen. Hvilket det ikke gjorde. Det skal selvsagt sies at barnehagen ikke hadde de best tilrettelagte forholdene for matlaging, men det var mest de ansattes fokus det skortet på. Jeg jobbet f eks. med ei som hele året hadde topakning skoleboller og cola til lunsj. Hver dag.
Sist redigert av Niobe : 22-03-11 kl 21:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehagemat
I de barnehagene jeg har jobbet i har det rett og slett ikke vært tilrettelagt for at vi skulle ta barna med på kjøkkenet for å lage mat. Trangt og lite benkeplass. Jeg opplever ikke at de ansatte er så fryktelig usunne, men mer det at alt tar veldig lang tid, og dersom vi skal prioritere å lage varm mat hver dag så går det faktisk utover ungene. Vi har 9 barn, 7 av dem mellom 1 og 1.5 år og 2 som nylig har fyllt 2 år. Om vi skulle laget varm mat til dem hver dag så hadde det blitt fryktelig strevsomt for de 2 som var igjen på avdelingen. Det er ikke bare maten som skal lages, man skal jo også rydde opp også.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|