Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan tolker du dette?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 09:49   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tolker du dette?

Jeg tenker over det jeg også, men det har aldri ramlet meg inn at det kan være ment ironisk. Jeg tenker mer som Skilpadda, at ikke alle like flinke eller opptatt til å formulere seg eller skrive korrekt. (jeg har moderert irritere-meg-over-skrivefeil-tankene mine etter at jeg giftet meg med en dyslektiker).

Gammel 01-04-11, 10:00   #2
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg tenker over det jeg også, men det har aldri ramlet meg inn at det kan være ment ironisk. Jeg tenker mer som Skilpadda, at ikke alle like flinke eller opptatt til å formulere seg eller skrive korrekt. (jeg har moderert irritere-meg-over-skrivefeil-tankene mine etter at jeg giftet meg med en dyslektiker).

Godt at noen er hyggelige mot sine dysletiker-ektemann.

Neida. Jeg e`kke så verst. Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt, så presterer jeg likevel å irritere meg over disse prikkene. Og små bokstaver. Og manglende kommaer, og alt det der.

Gammel 01-04-11, 10:03   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt, så presterer jeg likevel å irritere meg over disse prikkene. Og små bokstaver. Og manglende kommaer, og alt det der.

Jeg sa ikke at jeg ikke irriterer meg, altså. Men jeg tolker det som et velment utsagn.

Gammel 01-04-11, 10:12   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg antar at folk mener å ønske meg en fin dag. Og så antar jeg at de ikke har et veldig velinformert eller bevisst forhold til tegnsetting.

Jepp.

Ja, jeg også har tenkt over nettopp dette. Hvorfor ikke bare sette et "!" eller ".". Det tar jo mye lenger tid å skrive "..."? Og defor inbiller jeg meg at når noen bruker "..." så er de litt sånn "".

Det tar ikke lenger tid å skrive … enn !, det er to taster å trykke på i begge tilfeller.
alt + . = …
shift + 1 = !

Neida. Jeg e`kke så verst.

Va'kke det bedre om du brukte riktig tegn? Sånn for å flisespikke skikkelig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:23   #5
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp.

Det tar ikke lenger tid å skrive … enn !, det er to taster å trykke på i begge tilfeller.
alt + . = …
shift + 1 = !

Der lærte jeg jaggu noe nytt i dag også.

Men det var ment som sånn der bevisst, eh, skriftlig virkemiddel-ett-eller annet som jeg ikke vet hva heter. Og som sikkert er feil.

Jeg siterer meg selv:

Sitat:

Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt,

Gammel 01-04-11, 10:28   #6
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Trur ... begynte i den tidlige SMS-fase da det ikke var mulig med linjeskift/avsnitt i teksten. Bruker det avogtil selv, som en liten kunstpause før neste setning. Og bruker jeg det i slutten av en setning, så er det mere som en invitasjon til andre å ta del i samtalen, uten at det er et spørsmål involvert... Som å si, kom å sleng dere på.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:55   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

alt + . = …
shift + 1 = !

Må prøve ut denne

Jeg får ikke opp ... når jeg trykker alt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:58   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Må prøve ut denne

Det er fordi du ikke har en mac.

Gammel 01-04-11, 11:04   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Forsøk noe annet da, den ligger på punktum-tasten på et eller annet vis. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 11:10   #10
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Kanskje jeg skulle prøvd det først, før jeg påstod at jeg lærte noe nytt? :har ikke mac:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.