Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkelhenger - hva er bra/dårlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 11:40   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhenger - hva er bra/dårlig?

Vi er godt fornøyd med vår doble Burley, men jeg tenker at den kunne vært bedre på sittekomfort, f.eks. Ungene klager ikke, altså, men det er bare tøyseter (tøy-seter, ikke tøysete ). Dessuten er det en trykknapp som har gått i stykker (hvor i alle dager får man reparert slikt?). Vi bruker den masse som vanlig vogn, men jeg ser jo at dere ikke har behov for det.

Det som er skikkelig plundrete, er å feste den til sykkelen. Skrekk og gru! Særlig var det vanskelig på min nå stjålne offroader med litt kraftig ramme. Tror det skal gå an å få kjøpt en løsning som gjør det enklere. Vogna lar seg for øvrig slå sammen slik at den tar begrenset med plass, men jeg har ikke prøvd ut dette sjøl. Jeg føler meg trygg på at den ikke velter.

Slik ser den (og dessverre jeg) ut:

Dette er forresten den sykkelen som ble stjålet. De klipte låsen på min Scott, mens mannens oransje, som var 50 % dyrere, fikk stå igjen urørt og ulåst. Hrmf.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:04   #2
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det som er skikkelig plundrete, er å feste den til sykkelen.

Burley si festeløysing er noko plundrete, ja, men opplevast som veldig sikker.
NB! NB! Eg trur ikkje det let seg gjera å kombinera Burley med skivebrems bak då festeanordninga vil koma i konflikt med denne.

Elles så er Burley dyrt, ja, men en må betala for kvalitet og bra konstruksjon kombinert med låg vekt.

Gammel 05-04-11, 12:57   #3
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har to hengere - en Nordic Cab (dyr) og en Eagle fra XXL (499,-). Nordic caben kjøpte vi for å ha på sykkelferie da minstemor var 1 år (setet kan legges bak). Vi er kjempefornøyd med den og har brukt den både som søskenvogn og pulk. Den brukes daglig fra april til oktober. Eagelen kjøpte vi hovedsaklig for å ha bagasje i. Den er ren sykkelvogn og vi låner den mye bort til naboer og venner. Den er litt mindre komfortabel å sitte i over lang tid, men ikke noe problem å ha bak sykkelen. Vi bruker å ha mye bagasje i den (4 soveposer, 4 liggeunderlag, telt + klær og annet utstyr) og den er ikke for tung.

Skal den bare brukes innimellom på korte turer, er det nok å kjøpe en rimeligere variant.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 13:43   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Burley si festeløysing er noko plundrete, ja, men opplevast som veldig sikker.
NB! NB! Eg trur ikkje det let seg gjera å kombinera Burley med skivebrems bak då festeanordninga vil koma i konflikt med denne.

Elles så er Burley dyrt, ja, men en må betala for kvalitet og bra konstruksjon kombinert med låg vekt.

Burley fås med nytt og bedre feste, i nav, det passer skivebremser. Bare å spørre i butikken, mulig det går å bytte fra gammelt til nytt også.

Vi har også en Burley D'lite, og er fornøyd. Jeg synes det er viktig at hengeren veier under 10 kg når en skal sykle med to barn og i tillegg har kupert nærområde. Ser sittekomforten kunne vært bedre, men da vet jeg kun om "testvinneren" Chariot Corsaire XL, og den er dyr. Tror Burley D'lite koster 6.500,- på Anton Sport. Mulig å få på finn.no hvis en er rask.

Her er god info og sammenligninger av de ulike hengerene:
http://www.abckids.dk/

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.