Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et likestilt brøl

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 14:21   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et likestilt brøl

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor mener du at det å kalle det for "sykefravær" ikke ville gavne noen? Hva er det man taper?

Ingen trenger da å tape på noe for at man skal kunne si at det ikke er til gavn for noen. Jeg skjønner ikke hva noen skal tjene på å døpe om en del av permisjonen til sykefravær, det var det jeg mente med at det ikke vil gavne noen. Hvis man skal gå gjennom sykemeldingsapparatet, som Esme sier, så er det jo helt klart både dyrere og mer omstendelig enn dagens ordning, men sånn som du skriver nå, så mener du jo ikke det - du mener bare at det burde hete sykemelding. Og jeg skjønner ikke hva det skal gavne noen. Hva ville være fordelen med det?

Og jeg skjønner heller ikke helt hva du mener med å si at det ikke er "en vanlig permisjon der man kan gjøre hva man ønsker". En fødselspermisjon er jo ikke en ferie, det er en permisjon man får for å komme seg etter fødselen og for å ta seg av det nye barnet. I den første delen av permisjonen er det å komme seg etter fødselen viktigere enn senere i permisjonen, men jeg ser ikke noe poeng i å dele den opp i to og gi den to ulike navn av den grunn.

Jeg trengte ellers slett ikke sykemelding i 6 uker etter fødselen, selv med keisersnitt, mens andre sikkert ville trenge det i 6 måneder. Det at det er så individuelt er jo også en av grunnene til at det høres veldig unaturlig ut for meg å sette en grense akkurat etter 6 uker.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.