Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matbudsjett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-11, 20:06   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Handler dere bare det dere har lyst til? Ja.
Ser dere på pris? Nei, på handlelista. Vi lager ukesmeny hjemme og skriver liste og handler det som står på lista. Rett og slett.
Bruker dere bare dyre butikker, eller handler dere på billigbutikker? Når jeg er skikkelig flink handler jeg det som finnes på lista på Rema1000 og så resten på Meny, men som regel kjøpes alt på Meny. Vi kunne spart litt på å handle mer på Rema, men der får vi aldri alt og må i minst en butikk til.

Sånn er det her også. Det koster tid og krefter å alltid handle i to butikker.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva dere ofte har til middag, Nenne. Hadde du giddet å fortelle litt eller vise menyene dine?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:56   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva dere ofte har til middag, Nenne. Hadde du giddet å fortelle litt eller vise menyene dine?

Til ære for deg: Ukesmenyer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:58   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Nenne!

Jeg kikket på det, og det så godt ut, men ikke sånn helt-utenom-det-ordinære-luksuriøst? Med tanke på matutgifter, mener jeg. Vi bruker nok nesten like mye som dere på mat, og selv jeg kjøper ikke indrefilet hver uke.

Gammel 11-04-11, 00:07   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk, Nenne!

Jeg kikket på det, og det så godt ut, men ikke sånn helt-utenom-det-ordinære-luksuriøst? Med tanke på matutgifter, mener jeg. Vi bruker nok nesten like mye som dere på mat, og selv jeg kjøper ikke indrefilet hver uke.

Nei, jeg føler ikke at vi overdriver veldig. Det eneste er at vi så godt som alltid kjøper reine produkter. Karbonadedeig, ikke kjøttdeig o.s.v.

Det som ikke kommer frem av planen, men som koster en del er at vi alltid lager salat til lunsj som vi tar med hjemmefra. Det bruker vi ganske mye penger på tror jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 00:08   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det blir fort dyrt med mat uansett.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.