Sv: Spinoff fra matbudsjett
Jeg er av de som bruker mindre enn snittet på mat. Handler stort sett på Rema, men lite "ferdigmat".
Kanskje i snitt en dag med pølser eller "ferdigkjøttkaker", en dag fisk, en dag koteletter e.l., en dag pannekaker/grøt, 2 dager kjøttdeig (ene gjerne hjemmelaget pizza eller taco), en dag kylling. Fornøyd med fordelingen, men kunne vært litt mer kreativ på noe, går i mye samme tilbehør/tilberedning.
Stort sett potet, ris eller pasta til (bortsett fra med grøt/pannekaker da)
Baker brød selv, og det går nok litt over et brød om dagen (litt etter om ungene er på trening rett før kveldsmat, da går det mye brød).
Jeg er veldig flink til å bruke rester, og kaster VELDIG lite mat. Ikke redd for å bruke rester som har vært i kjøleskap noen dager. Så det blir gjerne en restemiddag i uka. (blir litt mye kjele-oppvask den dagen da...)
Vi har mye pålegg, men spise en del og derfor kaster også lite der. Vi har alltid hvit og brun ost, salami, skinke, leverpostei, kaviar, litt syltetøy (men det går lite av det). Ofte makrell i tomat, eller sild o.l.
Frukt og grønt har vi nesten alltid banan, druer, kiwi, gulrot, tomat, løk og det andre varierer etter årstid (mye appelsiner nå, mye eple om høsten osv)
Har stort kjølehjørne, så jeg kan "lagre" mye der. Kjøper også gjerne mat til halv pris grunnet dato, og slenger i fryseren.
Melk går det er del av, litt appelsinjus, litt saft (i helgene og til grøt/pannekaker), nesten ikke brus/øl, og kanskje 50-100 kr i godteri i helgene (nærmere 50 enn 100).