Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Prosjekt kutte ut Toro

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 21:30   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt kutte ut Toro

Godt jobbet! Ser ut til at det begynner å falle i smak i familien også.

Fiskekaker kjøpt i butikk må være veldig lov, ja. Jeg kjøpte Lofoten sine her om dagen, masse fisk i og glutenfrie og greier. Og ja, smake underveis er gull!

Gammel 11-04-11, 21:30   #42
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Mat er knallkjekt!

Gammel 11-04-11, 21:32   #43
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Godt jobbet! Ser ut til at det begynner å falle i smak i familien også.

Fiskekaker kjøpt i butikk må være veldig lov, ja. Jeg kjøpte Lofoten sine her om dagen, masse fisk i og glutenfrie og greier. Og ja, smake underveis er gull!

Jeg har heldigvis unger som er veldig takknemelige i matveien så der er det ikke noe problem, det er verre med en stk mann, men han kommer seg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:48   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har heldigvis unger som er veldig takknemelige i matveien så der er det ikke noe problem, det er verre med en stk mann, men han kommer seg.

Stemmer det, det var mannen som var litt kresen. Bra at han kommer seg, da! Og ja, det er gøy å lage mat!

Gammel 11-04-11, 22:04   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Heia heia! Du er superflink!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:32   #46
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette går veien

Jeg avbefaler å steke/dampe laks eller noe som helst annet i soyasaus. Den er uhorvelig salt, og det er ikke bra for verken store eller spesielt de små, samt at det fort kan bli uspiselig, særlig om man er litt sart ovenfor saltsmak.
Stek i smør eller olje og la hver person smake til sin egen mat med soyasaus.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:33   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Mat er knallkjekt!

Det er så, jeg gleder meg til å lage mat hver dag.

Gammel 12-04-11, 02:58   #48
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til laksen, så pleier vi å steke i bitte litte granne olje og så helle sojasaus over mens den steker. Den blir salt og får litt saus i pannen. Jeg synes ikke at det er det samme å servere sojasaus ved siden av, for da får ikke laksen smaken av den på samme måten. Men det er et spørsmål om smak og behag, selvfølgelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 07:29   #49
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Grønnsakene må også krydres! Litt salt, litt mer pepper og gjerne en neve friske urter.

Også må man smake underveis ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 07:58   #50
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Soyasausen på flaske med grønn kork (Kikkoman) inneholder 40 % mindre salt. Kun den det går i her.

Gammel 12-04-11, 19:24   #51
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Fisken ble utmerket!

Man tar 4stk lakse fileer og legger dem i ildfastform, drypper over noen dråper med soyasaus og noen klumper med smør og setter det inn i ovnen.

Kok ris (jeg elsker riskokeren min.

Wok grønnsaker, i dag brukte jeg gulrot,blomkål og brokkoli.

Enkelt og utrolig godt.

Gammel 12-04-11, 19:28   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fisk kalles "fast food" av Ingrid Espelid Hovig, og det har hun helt rett i. Vi spiser laks sånn som du har laget veldig ofte. Enkelt, godt og sunt.

Gammel 12-04-11, 19:33   #53
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Tilbakemeldingene fra familien var.

Mann: Fisk?!? ok, da får ta en halv en da.
Gutt: Jeg vil ikke ha grønnsaker men fisk det vil jeg ha.
Jente: Namnamnamnamnamnam.

Så det var egentlig så fulltreff som det er mulig å ha og kan serveres med en senere anledning også.

Gammel 12-04-11, 21:46   #54
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra.

Jeg syns du er flink Frøy. Det er en stor operasjon å snu matvaner og du gjør dette veldig bra.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:03   #55
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Takk for skryt dere!

Jeg er vannvittig stolt, jeg er også fornøyd med mannen som holder kjeft og ikke klager! Han er ekstremt kresen og redd for nye ting, men alle de nye middagene disse ukene har han tatt glimrende. Det betyr jo at maten smaker godt også.

I morgen skal mann ut dørene kl 17 så da har jeg bare 30min på meg så jeg tror rett og slett at jeg skal gå for noe omelett greier med skinke og ferskt godt brød til. :undre: :googler:

Gammel 12-04-11, 22:05   #56
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ovnsbakt laks er virkelig nydelig fastfood! Du er superflink.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:01   #57
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teriyakisaus er bedre enn soya på laks etter min mening. Og så strør jeg kanskje noen sesamfrø over.

Her i huset er klassisk ovnstekt laks med rømme, brokkoli eller agurksalat og mandelpoteter en stor hit.

I dag lagde jeg dette, og det kan være noe for deg:
Kok ris. Jeg bruker alltid grov ris, det er sunnere, smaker bedre og selv om det tar litt tid, så går det fort når du koker opp vann med vannkokeren og har oppi risen før du begynner med noe som helst annet. Jeg misliker hurtigris og hvit ris, og vil bare ha grov, resten av familien bryr seg ikke og spiser det de får.

3 kyllingfileter i tynne strimler, stekt i vita-olje og bittelitt smør, bare så det ble litt brunt. Helte over en kopp hvitvin (kan enkelt erstattes av eplejuice) og hivde oppi en løk i strimler, en paprika i strimler, to gulrøtter i lange strimler (laget med skrelleren) og et halv brokkolihode- bare de små bukettene. Krydret med Pasta Rossa -krydder, men salt, pepper og feks paprikapulver funker bra. Smak litt underveis.

Servér.

Gammel 12-04-11, 23:05   #58
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår enkleste fiskerett som spises flere ganger i måneden er pannestekt laks, kokte poteter, kokte grønnsaker og rømme. Superenkelt og veldig godt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:43   #59
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Man trenger ikke ha poteter, ris eller pasta til alle middager. Vi pannesteker laks og woker (friske eller en pose frosne når det kniper) grønnsaker. Ikke noe saus, men krydder på begge deler og rømme på laksen. Middag klar på ti minutter. Kjapt og sunt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 10:58   #60
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Man trenger ikke ha poteter, ris eller pasta til alle middager. Vi pannesteker laks og woker (friske eller en pose frosne når det kniper) grønnsaker. Ikke noe saus, men krydder på begge deler og rømme på laksen. Middag klar på ti minutter. Kjapt og sunt.

Enig.

Ellers bruker vi bare Amadinepoteter for de koker ferdig i en fei. Og siden vi spiser såpass lite poteter, blir det ikke så dyrt heller.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.