Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Desigual - hvordan er de i størrelsen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 21:08   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desigual - hvordan er de i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har også siklet på den kjolen.

Jeg har en Desigualkjole i samme snitt i L og den passer bra og jeg er vel en L/M - 40/38. Har hørt mange si at Desigual er så små i størrelsene, men såå små synes jeg ikke de plaggene jeg har prøvd har vært.

Såvidt jeg husker er du hakket mindre enn meg. XL er sannsynligvis mer greia mao.

Gammel 11-04-11, 21:19   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det kommer litt an på typen stoff. Jerseyklær har gjerne størrelse S-M-L-XL, og de er mer like norske størrelser, enn de klærne som har konfeksjonsstørrelser. Jeg kan ha problemer med å knappe 46 over brystet, men XL pleier å passe. Her hjemme er jeg også XL oventil, eller 44.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da er det noe som sier meg at jeg bør bestille 44 eller XL når jeg er 40/42 oventil vanligvis.

Jeg synes ikke Desigual er så små i str egentlig, har dog samme erfaring som allium oventil. Det jeg også "sliter med" er at de blir, hvordan skal jeg si det, litt "stutte" oventil. Sømmen som skal ligge under bysten kommer fort litt høyere opp hvis du er litt større i bysten.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:20   #23
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg kunne ha S i kjolar, men måtte ha M i overdelar. Litt rart. Eg er ein ganske stabil 38, trur eg. Eller ein stad mellom small og medium.

Gammel 11-04-11, 21:24   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kort i overkroppen da, og ikke veldig stor over puppene. Plagg som er skåret under puppene sitter stort sett helt greit.

Gammel 11-04-11, 21:29   #25
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker L i Chill Norway, 40/42 hos H&M, stort sett 3 i Odd Molly og har hatt en lignende kjole fra Desigual i XL. Da var den ikke tight, heller litt for stor. Så kunne nok også hatt L.

Det som har blitt feil hos meg hos noen plagg fra Desigual er skuldersømmen. Har aldri opplevd det med noen andre plagg at sømmen kommer på utsiden av skuldrene, når plagget passer bra ellers. Men det blir jo ikke akkurat noe problem her.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:32   #26
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Hvilken butikk på stjørdal da? Jeg er stuck på hell et par dager så da er ikke veien så lang.

Det er vel Studio Mote på Torgkvartalet tenker jeg, de er vel de eneste som har Desigual på Stjørdal.

Gammel 11-04-11, 21:34   #27
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det noe som sier meg at jeg bør bestille 44 eller XL når jeg er 40/42 oventil vanligvis.

Det tror jeg blir for stort. Jeg har flere Desigual-klær i XL og er som regel 44 +/-.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:35   #28
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sømmen som skal ligge under bysten kommer fort litt høyere opp hvis du er litt større i bysten.

Den sømmen havner bare midt over puppene mine (på den kjolen vi har lik), synes det ser helt greit ut, jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:50   #29
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Den sømmen havner bare midt over puppene mine (på den kjolen vi har lik), synes det ser helt greit ut, jeg.

Jeg bare akspterer det jeg og På den og to andre kjoler jeg har

(men det _skal_ jo ikke være sånn)

Gammel 11-04-11, 22:03   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken butikk på stjørdal da? Jeg er stuck på hell et par dager så da er ikke veien så lang.

På Torgkvartalet, det store kjøpesenteret i sentrum. Oppe i 2.etg.
Heter "Studio Mote". Ligger ved Vero Moda.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:03   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Da får jeg manne meg opp og prøve. Jeg hater prøverom.

Gammel 11-04-11, 22:06   #32
m^2

m^2 sin avatar

Standard

stuck på hell?
Ikke "in hell"? ( :hikst: Guri, nå var jeg morsom)

Gammel 11-04-11, 22:10   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

stuck på hell?
Ikke "in hell"? ( :hikst: Guri, nå var jeg morsom)

Du har sett postkort derfra, ja?

De spiller på det for å si det sånn.

Gammel 11-04-11, 22:12   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er små.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:12   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør også få med deg butikken "Skodillla" på Hellsenteret.

Gammel 11-04-11, 22:13   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Du bør også få med deg butikken "Skodillla" på Hellsenteret.

Er du sikker på at det er så lurt?

Gammel 11-04-11, 22:20   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ja

Gammel 11-04-11, 22:26   #38
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Det er kjempelurt.

Jeg har adresse Hell jeg.

Gammel 11-04-11, 23:08   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke Desigual er så små i str egentlig, har dog samme erfaring som allium oventil. Det jeg også "sliter med" er at de blir, hvordan skal jeg si det, litt "stutte" oventil. Sømmen som skal ligge under bysten kommer fort litt høyere opp hvis du er litt større i bysten.

Ja, det forklarer også hvorfor jeg kan bruke samme størrelse som vanlig - jeg som både har små pupper og er kort.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:32   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Nå har jeg vært på prøverunde. Og dere er ganske gode - resultatet er at jeg kan bruke både L og XL, men med litt ulikt resultat. Jeg ER virkelig kort i overkroppen, jeg har nada problemer med at sømmer havner for høyt for å si det sånn. Derimot får jeg litt problemer med at overstykket er i overkant langt på XL. Mens L-varianten sitter kanskje hakket strammere enn den burde. Jeg vet ikke. De satt pent begge egentlig. Nå må jeg bare finne den i de fargene jeg vil ha.

Og dere har rett i at toppene er vesentlig mindre i str enn kjolene. Det var ganske stor forskjell også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.