Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 22:35   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg synes faktisk det virker som om folk har på seg vrangbrillene når de leser HI her. Det er vel ikke snakk om at hun faktisk har sagt noe - eller planlegger å ringe de aktuelle foreldrene for å klage på maten de serverer?

Jeg leste HI som et slags generelt sukk over et (riktignok overdrevent) inntrykk av at pannekaker er det eneste folk spiser/gir til barna, videre at de serverer middelmådig mat på SFO. Sånn i utgangspunktet er dette ting jeg selv er fullt kapabel til å reagere på også. Inni meg (INNI MEG) tenker jeg mitt™ for eksempel i jula når vi er mye borte - og barna stort sett blir avspist med medisterpølser og poteter. Ikke det beste å spise til middag hver dag i to uker, egentlig, selv om jeg ikke tror barna tar noen skade av det i det store og det hele. Jeg sier ingenting, og jeg forer på med grønnsaker og andre ting ved de måltidene vi spiser hjemme, men det er ikke poenget, sånn jeg ser det. Poenget, tenker jeg, er at man ikke trenger å undervurdere barn i matveien og at kos og stas ikke nødvendigvis må være forbundet med mat som ikke er spesielt sunn.(Og, igjen, jeg ville aldri gått inn for å legge føringer på dette. Annet enn den mer eller mindre subtile propagandaen jeg allerede driver for sunt kosthold blant de jeg kjenner, da. Men de kjenner jeg, altså.)

Når det er sagt, så virker du mildt sagt rigid i all din sunnhet, Nip. Hvis du ser på totalen her, så er ikke pannekaker til et måltid en gang i uka skadelig for Vetle. Og hvis det er hans generelle holdning til mat du er bekymret for, så tror jeg du fint klarer å lage et solid fundament selv om han får annen mat borte. Pass bare på at det ikke tipper andre veien og blir et problem for ham, som noen her har vært inne på.

rajraj er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.