Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 15:01   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Mulig det kommer dårlig frem hva jeg mener.
Ønsker selvfølgelig ikke at han skal ha kosthold som fagfelt, men at han skal bli bedre på å smake og være nyskjerrig på mat, i tillegg til at jeg ikke ser noe i veien for å lære han mye om kropp, mat og trening, men det også går jo litt i hans tempo - selvom jeg helt klart prøver å lære han så mye som mulig, som med alt annet. (ikke at jeg er noen verdensmester i det, jeg kan ikke sinnsykt mye egentlig, men kosthold kan jeg endel om) - biler lærer han nok mer om av pappan sin, selvom jeg prøver. :P

Jeg mener også at kunnskapen generelt over burde vært ett hakk høyrere når det kommer til kropp og helse, det er vel noe skolen burde bidratt mer til. Her går endel av gymtimene (det litt som er) til data - ikke veldig heldig etter min mening.

Det går an å ha et førsteklasses kosthold til sine barn uten å forkynne kostholdsfilosofi for dem.

Hos oss serveres velsmakende, sunn mat til de aller fleste måltider. Ungene spiser sunt fordi den sunne maten er den som tilbys, og fordi den smaker godt. De trenger ikke vite at det er sunnere for dem å spise laksefilet og kyllingbryst, enn fiskepinner og grandiosa, når det er det første som blir servert og ikke det siste.

De savner heller ikke brød med nugatti på turmaten, når det som er i matboksen er hjemmelagede kjøttkaker.

De vet godt at vi ikke kan ha is til dessert hver dag, for det er ikke sunt. De vet også at kroppen ikke har godt av for mye søtsaker og at den trenger variert mat for å kunne vokse seg stor og sterk. Derimot har jeg aldri lagt noen vekt på å informere dem om at pannekaker er mindre sunt enn wok. Vi bare serverer dem wok mye oftere.

Og jeg er en enkel sjel: jeg synes det er uendelig mye viktigere at datteren min har mange venner som hun omgås på daglig basis enn at hun spiser sunt til alle måltider. Jeg gleder meg stort over at hun ofte spiser hos venner flere ganger i uka; det er mye mer givende for henne enn at hun spiser mat med det rette næringsinnholdet hver eneste dag.

For øvrig har vi så ofte venner av Frøkna på middag at det er uaktuelt å tilpasse menyen etter dem. Her får alle det som blir servert, enten det er wok, blomkålsuppe eller laksefilet. Det er svært, svært sjelden noen klager eller ikke spiser maten sin også. Jeg er usikker på om det skyldes Teomannen gode evner som kokk eller at vi er generelt heldige med Frøknas store omgangskrets. Jeg velger å ikke tro at det er mine tante Sofie-tendenser som ligger til grunn.

Teofelia er ikke aktiv  

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.