Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Jeg har da aldri snakket om å holde sønnnen min borte fra sosial omgang heller, jeg tror jeg faktisk er ganske flink til å gi han tid og rom for å være sosial. Dette er 3 dagen denne uken han er med kamerater. Sist uke var det vel også 2-3 dager og vi hadde med oss 3 stykker den ene dagen.
Jeg har jo aldri sagt at jeg kommer til å si at han aldri får spise borte, men kanskje ikke alltid, kanskje han noen ganger må spise hjemme før han henger med kamerater.
Jeg fotfølger heller ikke barnet mitt, og han har frihet - ikke til å gjøre hva som helst, han er tross alt 7 år, men frihet innenfor sine grenser. Du vrir og vender på det meste og liten vits å diskutere da. Man har ofte også rimelig kontroll når de selv skal ta fornuftige valg.
Jeg har faktisk ikke vridd på noe. Jeg uttaler meg temmelig generelt, ikke om deg. Jeg har ikke sagt at du nekter han noe. Jeg sier bare at jeg mener det ikke er en riktig ting å gjøre. Jeg har ikke sagt at du fotfølger barnet ditt, men du skrev vitterligen
Sitat:
Jeg kontrollerer forsåvidt hva ungen min foretar seg, det er vel en mors oppgave!
som svar på min uttalelse om at man ikke kan kontrollere alt hva barnet foretar seg. Jeg skrev at jeg ikke fotfølger mine barn, mens din uttalelse som jeg siterte kan få en til å lure på om du gjør det.
Det virker som du føler deg veldig truffet av det jeg skrev, selv om det meste av det jeg skrev kom som en generell reaksjon på hele tråden. Den eneste uttalelsen min som var ment direkte rettet mot deg, er at jeg syns det er sytete å klage over at andre serverer pannekaker til sønnen din (og i alle fall måten det ble framstilt på).
|