Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 13:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:23   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:41   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:53   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Ah, det fikk jeg ikke med meg.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:25   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva folk har med seg i matpakka når de er ute på tur, legger jeg ikke merke til en gang.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei hva slags folk er det som sitter og følger med og dømmer ut fra det liksom? Da har man nesten litt problematisk høye tanker om seg selv.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 14:40.
DM er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:32   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din selv, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

Det jeg synes er litt snedig nå, er at det er lillegutt med allergimaten sin som får de lange blikkene, kommentarerene fra lærere, assistenter, og foreldre jeg slett ikke kjenner på foreldremøte. Fordi han har så fine og gode matpakker og de andre barna kommer hjem og vil ha lik (på begge de skolene han har gått på)

Ja, altså, det er litt sånn "er det ikke det ene så er det det andre"-knegg da. For han kan jo ikke spise omtrent noenting av det de andre barna har i matboksen sin. Så da blir hans litt ekstra oppfinnsom, fordi det for meg er viktig at han ikke blir sittende å ikke ha lyst på egen mat og bare se hva han ikke kan spise av det de andre har. Også ser den jo dermed automatisk mer spennende ut...

Takk for pene ord, Polyanna

Sist redigert av m^2 : 14-04-11 kl 15:04.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:42   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din selv, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

At folk har med seg forskjellig er så. Det kan man jo anta på forhånd. Men slik hovedinnlegger la det fram, så syntes det som om det var noe hun satt og studerte. På tur og andre steder er vi mest opptatt av vårt, eller så er vi av dem som husket å ha med noe godt. Nå ville ikke mine barn ha reagert så veldig på at andre hadde noe annerledes. Er det mange folk tilstede så vil et alltid være variasjoner. De tåler også å høre at sånn har vi det i dag, og vi kan ha noe sånt en annen dag.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 15:26   #8
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ble jeg også. Vet ikke om de får lov å ha med sjokopålegg, men de har det da... Har ikke spurt Vetle noe mer om det fortsatt er sånn at de har med seg sjokopålegg, loff, yoghurt med "musli" som ser ut som regnbuegodteri osv...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 19:25   #9
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det ble jeg også. Vet ikke om de får lov å ha med sjokopålegg, men de har det da... Har ikke spurt Vetle noe mer om det fortsatt er sånn at de har med seg sjokopålegg, loff, yoghurt med "musli" som ser ut som regnbuegodteri osv...

Jeg må bare kommentere denne for å tydeliggjøre hvor lett det er¨å fordømme.
Jeg lager egen Müsli for å være sikker på at den yngste ikke får i seg spor av nøtter. I denne har jeg hjemmetørkede bær (som også er på grunn av faren for spor av nøtter i de aller fleste slike produkter) og frukter, og for en tilfeldig bivåner kan det sikkert se ut som regnbuegodteri. Men det er det altså ikke.
Likeens lager jeg ofte lunchmuffins med ymse innhold, og den kan sikkert forveksles med en cupcake e.l.
Slik kan jeg gi deg uttallige eksempler på mat som er sunn og laget på rene råvarer men sikkert kan se ut som en liknende og mindre sunn matvare.

Jeg synes det er lurt av deg at du ikke spør Vetle om de andres matpakke, det er noe han/du strengt tatt ikke har noe med, det kan skape en negativ relasjon mellom ungene og det kan være en kilde til feiltolkning og misforståelser.

Sist redigert av Nextlife : 14-04-11 kl 19:50. Årsak: Tastefeil
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 21:07   #10
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg må bare kommentere denne for å tydeliggjøre hvor lett det er¨å fordømme.
Jeg lager egen Müsli for å være sikker på at den yngste ikke får i seg spor av nøtter. I denne har jeg hjemmetørkede bær (som også er på grunn av faren for spor av nøtter i de aller fleste slike produkter) og frukter, og for en tilfeldig bivåner kan det sikkert se ut som regnbuegodteri. Men det er det altså ikke.
Likeens lager jeg ofte lunchmuffins med ymse innhold, og den kan sikkert forveksles med en cupcake e.l.
Slik kan jeg gi deg uttallige eksempler på mat som er sunn og laget på rene råvarer men sikkert kan se ut som en liknende og mindre sunn matvare.

Jeg synes det er lurt av deg at du ikke spør Vetle om de andres matpakke, det er noe han/du strengt tatt ikke har noe med, det kan skape en negativ relasjon mellom ungene og det kan være en kilde til feiltolkning og misforståelser.

Åja, jeg snakker om den youghurten som er i butikken, med lokk med kuler/musli med farger - Vetle har vist meg den - så var ikke til å ta feil av. Bare hverdagsnakk som gjør at jeg får høre om slikt.

Jeg også lager jo mye som kan tas som usunt. Vetle har fått med seg kjernesunn vaffelhjerte som kos i matpakken, toast er jo bare hjemmebakt grovt brød osv, så jeg har egentlig forståelse for at ting ikke alltid er som man hører. Grunnen til at vi har snakket om andres matpakker er fordi han selv har snakket om det - ikke fordi jeg snoker. I tillegg til at vi snakket litt om det da han sa at nøtter ikke var lov lenger, fordi jeg ble overassket.

Vetle fikk ikke pannekaker borte i dag, men pitapizza og gjendekjeks, skolebrød rakk de ikke men jeg fikk tilbud om å ta med hjem. De er veldig hyggelige og snille folk, men bare for meg veldig andreledes matvei som jeg synes er vanskelig å forholde seg til. Vanskelig å skulle få dyttet innpå med frukt å grønnsaker i løpet av dagen da han er borte.

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.