Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)
Kamikazesyklister er de skumleste, og siden syklister vel nærmest er for hellige kuer å regne i trafikken ville jeg sagt at nei - du gjorde ikke noe galt, men du ville nok fått skylda uansett. Men neste sjekker du vel dødvinkelen med denne erfaringen.
Jeg har opplevd å omtrent kjøre på en dame med barnevogn på samme måte. Hun dukket opp fra ingenstedshen (en oppkjørsel rett i blindsonen min), og tredde seg mellom meg og fortauskanten uten at jeg la merke til henne siden det skjedde litt i trafikken foran meg. Jeg vet ikke hvor hun skal, men tror vel egentlig hun hadde tenkt seg fram foran meg for å krysse veien (utenfor fotgjengerfelt), og siden det ikke var fortauskant akkurat rett bak der bilen min stod var det vel lettere å gå ned der. Da jeg lirket meg litt til høyre i _veien_ var hun plutselig der. Det gikk jo bra og sånt, men det var skikkelig ubehagelig med den følelsen av at hun dukket opp fra intet, og at jeg _kunne_ touchet borti henne og veltet/dultet vogna hadde jeg ikke vært såpass forsiktig.
|