Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 19:21   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor har dere hytte egentlig? Norsk eller svensk side? Jeg mener å ha sett bilder før, men jeg har jo hukommelse som en gullfisk.

Hehe. Vi har hytte i Lensvika (30 min fra Orkanger sånn ca). Mot Trondheimsfjorden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:33   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hehe. Vi har hytte i Lensvika (30 min fra Orkanger sånn ca). Mot Trondheimsfjorden.

Ah. Det kan jeg tenke meg er fint.

Gammel 17-04-11, 19:38   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange der jeg kommer fra (midt i skogen, nesten på fjellet) som har hytte litt lenger inn i skogen eller høyere opp på fjellet.

Gammel 17-04-11, 19:51   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vi ønsker oss hytte og skal bygge etterhvert.

Det blir på fjellet ca 50 min å kjøre fra oss. Med skiheis og skiløyper om vinteren, supre muligheter for fjelltur, sykkeltur og bading på sommeren. Mannen kommer fra gård og de har støl der. Fantastisk å være på fjellet så vi gleder oss til å få egen hytte. Da har vi mye bedre tid og slapper mye mer av alle sammen. Vi skal ha hytte med alle fasiliteter.

Gammel 17-04-11, 22:41   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er mange der jeg kommer fra (midt i skogen, nesten på fjellet) som har hytte litt lenger inn i skogen eller høyere opp på fjellet.

Vi har det, bortsett fra at det heter seter
og der er det deilig å være. Vi drar mye på dagstur dit, koselig å ha et sted å kunne sykle/ gå på ski til mellom fjøstiden.

Vi er definitivt hyttemennesker.
Vi bor på fjellet, i et digert tømmer hus og når vi har ferie (en uke i året) reiser vi til en diger tømmerstue på et annet fjell, uten strøm, med bare kaldt vann, ingen TV og utedo. Og elsker hver time. Alle har klump i halsen når uka vår er over

Og nå skal vi ta i bruk setra vår, hvilket beyr at jeg skal bo med mann og barn 2,5 mnd hver sommer i en bitte liten stue, uten strøm og varmt vann og med ute do. Og jeg gleder meg som en unge!!
Og fortsatt kommer vi til å bruke ferie uka vår på å reise til et annet fjell og et annen tømmer hytte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:02   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi er hyttmennesker, men har ikke hytte selv. Av økonomiske og tidsmessige årsaker. Men vi disponerer to hytter i Oppdalsområdet. Det er svært romslige hytter med varmekabler, kabeltv og vei helt frem til hytteveggen. Hadde det ikke vært det hadde de nok ikke blitt brukt. Vi er bedagelige og det må være overkommelig kjøreavstand fra byen og ett visst comfortnivå på hytta for at vi skal dra dit for en helg eller orke å være der en hel påske eller vinterferie.
Ikke er det særlig med vedlikehold på hyttene vi bruker heller. Noen malingsstrøk nå og da, litt kitting av vinduer og vasking er vel det meste.

Kort vei til skitrekk og fine skiturer og mange venner som disponerer hytter i samme området (og som vi ikke ser så mye ellers i året da de bor i Åssslå) trekker opp hele hyttegreia for oss. Da har vi spillkvelder sammen, spiser middag, drar på turer etc. En sosial happening.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.