Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 19:17   #1
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Ja og man vet godt på forhånd at salen mest sannsynlig kommer til å inneholde en eller annen mobilfreak (eller flere) som lager mye lys. Så får man jo velge da, om man vil gå på kino eller ikke. Sånn har verden blitt.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:41   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Ja og man vet godt på forhånd at salen mest sannsynlig kommer til å inneholde en eller annen mobilfreak (eller flere) som lager mye lys. Så får man jo velge da, om man vil gå på kino eller ikke. Sånn har verden blitt.

Jeg vet ikke dette på forhånd. Jeg gidder da ikke holde meg hjemme fordi andre bedriver uskikk.

Jeg sjekker klokka av og til, dvs ikke hver gang jeg er på kino, og maks en gang eller to hvis jeg gjør det og da diskret i vesken. Årsak? Hvis det er lørdag kveld kan jeg være så uheldig med togtider at jeg kan risikere å måtte vente to timer på neste tog dersom jeg bommer litt på minuttene, og det er ikke alltid like lett å beregne filmens lengde pga reklame.

Ellers er det ikke slik at jeg sitter og bobler over av irritasjon altså, hverken over lys eller lyd. Men mobilbruk er en uting, en uskikk, det kan folk godt merke seg. Jeg begynner å lurer på om folk har fått et fryktelig lavt konsentrasjonsspenn siden de ikke klarer å se en hel film uten å surre med mobilen? Hvis man synes filmen er dårlig eller kjedelig kan man jo bare gå? Det gjør jeg.

Når det gjelder andre forstyrrelser har jeg ved et par anledninger både sendt olme blikk og hysjet på folk. Det dreier seg i begge tilfeller om noen ved siden av /bak som hvisker kontinuerlig. Ikke en liten kommentar i ny og ne, men kontinuerlig og høy plapring. Det er også uskikk. Og den desidert verste opplevelsen var da jeg så "Mannen som elsket Yngve" i stor sal sammen med det som må ha vært en million fjortiser. De hylte og skrek og lo på helt feil steder og skrek "Æææææsj!" når handlingen sneiet innom homofilitemaet. Det ødela hele opplevelsen min, men de var for mange og for langt unna til at det var mulig å gjøre noe med.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:18   #3
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Og den desidert verste opplevelsen var da jeg så "Mannen som elsket Yngve" i stor sal sammen med det som må ha vært en million fjortiser. De hylte og skrek og lo på helt feil steder og skrek "Æææææsj!" når handlingen sneiet innom homofilitemaet. Det ødela hele opplevelsen min, men de var for mange og for langt unna til at det var mulig å gjøre noe med.

Jeg var på en film for noen år siden, husker ikke hva den heter, men den handlet om Apartheid og Sør Afrika. Det satt flere skoleklasser med fjortiser som satt og ropte og lo høyt når det f.eks. var noe trist i filmen hvor folk ble drept og etterlatte gråt. Helt forferdelig, det ødela hele filmopplevelsen, verste jeg har vært med på.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.