Sv: 8. mars
Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.
Jeg sier bare at jeg gidder ikke gå i tog mot kvinners undertrykking i Norge når jeg ikke føler meg undertrykt, og heller ikke ser noe undertrykking.
Er det ikke stort sett likestilling i dette landet?
Det finnes internasjonale paroler også, som handler om kvinner i andre land.
Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.
Pippilotta, da foreslår jeg at du siden du heller vil gjøre noe for å hjelpe kvinner i andre deler av verden finner noe konkret å gjøre, og gjør det i morgen.
Nettopp.
Dessuten så skjønner jeg ikke helt tankegangen din. Du sier du heller vil gjøre noe for kvinner i andre land, men siden du selv ikke er undertrykt så vil du ikke gå i tog. Hva skjedde med solidariteten mellom de to utsagnene? Det er selvfølgelig helt opp til deg at du ikke vil gå i tog. skjønte bare ikke argumentasjonen din.
Opprinnelig lagt inn av maribo, her.
Hvorfor er det om å gjøre at alle kvinner skal "rope høyt og være sinna" akkurat i morgen? Det har jo blitt så ille at veldig mange folk ikke gidder å høre på fordi det blir for mye rop og skrik og leven osv...synd på mange måter....
Er helt sikkert mange flotte saker som taes opp i morgen, men jeg foretrekker å jobber for de sakene året rundt istedetfor å være intens denne ene dagen.
Damer roper generelt altfor lite. Jeg blir så irritert når man påstår at kvinner er brysomme bare fordi de hever stemmer og krever sin rett. Jeg regner med at jeg har vært i en god del flere 8. mars-tog enn deg, og jeg har sett lite sinne. Jeg har derimot sett engasjement, solidaritet, varme og humor.
Det er heller inget motsetningsforhold mellom å feire 8. mars, få fokus på likestilling og å jobbe for det hele året.