Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 02:00   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

For noe sprøyt!

Klart, når de våkner 17 ganger om natten, da får de kanskje ikke nok mat, men å forvente at et så lite barn skal sove natten gjennom?

Nei, hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg tatt det der for å være et "ekspert-utsagn" fra NM.

hmmm....men hva er det egentlig som gjør at noen barn sover natten igjennom omtrent fra fødselen mens andre er 3 år? Det skulle jeg gjerne forsket på.
Jentungen min sov natten igjennom fra hun var 6 uker. Deilig for mor og far

Gammel 08-03-07, 12:24   #2
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror snuppa er klar for mer mat. Hun har spist seg gjennom flere netter og det er ikke mye igjen til morsmelksentralen når hun er ferdig med de andre måltidene, selv med økedager og ekstra pumping. Hun fikk smake tilsammen en halv ts most banan, og spiste som hun ikke har gjort annet. Og så kom alt opp igjen. Øvelse gjør mester.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 17:37   #3
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har måtte ta en pause pga omgangssyken, men jeg kommer til å forholde meg til smaksprøver. Sånn ca 1 ts grøtpulver blandet ut med MM. Jeg har pumpet MM i isbitposer som ligger klart i fryseren.

Gammel 11-03-07, 08:01   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi begynte med maisgrøt da hun var 5 mnd. Har gradvis introdusert nye smaker. Vi bruker en del av HIPP sine barnematglass også. Har liten fryser. Men ellers moser vi potet, gulrot, brokkoli fra vår middag og blander med litt rapsolje og urter. Hun liker det veldig godt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

hmmm....men hva er det egentlig som gjør at noen barn sover natten igjennom omtrent fra fødselen mens andre er 3 år? Det skulle jeg gjerne forsket på.

Hørtes deilig ut!
Tulla mi skal ha mat hver 3-4.time på natta, og hun spiser GODT på dagen også! Men barna er så forskjellige...

Gammel 11-03-07, 08:48   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ingen av mine barn spiser eller har spist grøt. Vi har gitt smaksprøver med frukt. Skrape litt banan eller pære med en skje har vært det første de har smakt på, og så har det gradvis gått over til "ordentlig" fruktmos. Neste steg var grønnsakspuree etterfulgt av brød.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 11:26   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Si det. Vår sov også natten gjennom fra han var 6 uker. Det varte dog ikke så lenge. Når han passerte 3 mnd var det slutt på å sove hele natten.

Selv sov begge brødrene mine og jeg selv hele natten gjennom fra vi var bitteliten, og var aldri noe problem å legge.
Min sønn har tydeligvis arvet faren sine gener på det området.

Gammel 21-03-07, 10:59   #7
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Si det. Vår sov også natten gjennom fra han var 6 uker. Det varte dog ikke så lenge. Når han passerte 3 mnd var det slutt på å sove hele natten.

Poden sov natta gjennom fra han var 10 uker, fikk kun MME. Sov 12 timer i strekk, og det kan han gjøre enda. Vesla er frøken lakenskrekk og måtte ha nattmåltider til hun var nesten 10 mnd!
Skulle ikke tro vi har brukt samme oppskrifta på de 2.

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.