Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

8. mars

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 08:45   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8. mars

Jeg skjønner ikke hvorfor 8.-mars-tråder så ofte må ende opp med omfattende lufting av idiotiske Ottar-og-panserlesbe-fordommer? Jeg hadde trodd bedre om FP.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:43   #2
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor 8.-mars-tråder så ofte må ende opp med omfattende lufting av idiotiske Ottar-og-panserlesbe-fordommer? Jeg hadde trodd bedre om FP.

Enig. Triste saker.

Gratulerer med dagen, da jenter!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:59   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er nitrist.

Og ofte koker det ned til disse argumentene:

1) Kjempe hele året, ikke bare på den ene dumme, teite dagen.
2) Hvorfor ikke gjøre noe for kvinner i andre land som har det myyye verre.

I og for seg greie argumenter, hadde det ikke vært for at de som bruker disse argumentene ofte har null interesse av kvinnesak de 364 andre dagene i året, og enda mindre kvinnesak i andre land.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:06   #4
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror kanskje det er litt media sin skyld også akkurat dette - for hvem er det som kommer i innslag på radio og TV? Jo, stort sett Ottar-damer osv. (Iallefall de innslagene jeg har sett og hørt de seinere årene).
Ellers har jeg den meninga, som jeg har sagt tidligere, at denne dagen har ikke den funksjonen og makta som den hadde for en del år tilbake. Vi kvinner har tross alt kommet såpass langt at vi kan påvirke på andre måter enn denne 8.marsmarkeringa. Men det er fortsatt mye å jobbe for!

Gammel 08-03-07, 10:11   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Vi kvinner har tross alt kommet såpass langt at vi kan påvirke på andre måter enn denne 8.marsmarkeringa. Men det er fortsatt mye å jobbe for!

Eh? Hvorfor i alle dager skulle vi ikke fortsette å markere dagen a) for å feire og ikke glemme alt som bestemødre- og mødregenerasjonen vår har fått til, og b) for å minne om alt som er ugjort både i Norge og i verden? Det kan jeg ikke for mitt bare liv forstå.

Kan det tenkes at Ottar blir litt feil framstilt i media?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:39   #6
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eh? Hvorfor i alle dager skulle vi ikke fortsette å markere dagen a) for å feire og ikke glemme alt som bestemødre- og mødregenerasjonen vår har fått til, og b) for å minne om alt som er ugjort både i Norge og i verden? Det kan jeg ikke for mitt bare liv forstå.

Kan det tenkes at Ottar blir litt feil framstilt i media?

Det siste først; jeg har prøvd å si det litt forsiktig at det kanskje er media som ødelegger litt her, ja. Ut ifra det noen mediaframstillinger så får jeg jo noen gang lyst til å starte Kvinnegruppa mot Ottar - om det sier mest om media eller Ottar er vel litt uklart (begge kan ha litt skyld vil jeg tro).

Hvorfor ikke markere dagen? Det er bare å markere dagen, men den har ikke samme betydning som før. Har ikke sagt at jeg ikke liker at andre markerer dagen, men for min del så har den på mange måter gått ut på dato (i forhold til hvilken makt og posisjon den haddde før).
Synes det er flott det som er gjort i flere tiår nå, men har mer sansen for andre måter å jobbe på nå

Gammel 08-03-07, 10:47   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Det siste først; jeg har prøvd å si det litt forsiktig at det kanskje er media som ødelegger litt her, ja. Ut ifra det noen mediaframstillinger så får jeg jo noen gang lyst til å starte Kvinnegruppa mot Ottar - om det sier mest om media eller Ottar er vel litt uklart (begge kan ha litt skyld vil jeg tro).

Hvorfor ikke markere dagen? Det er bare å markere dagen, men den har ikke samme betydning som før. Har ikke sagt at jeg ikke liker at andre markerer dagen, men for min del så har den på mange måter gått ut på dato (i forhold til hvilken makt og posisjon den haddde før).
Synes det er flott det som er gjort i flere tiår nå, men har mer sansen for andre måter å jobbe på nå

Jeg tror mange misforstår eller undervurderer Ottars betydning. For at noe skal skje så trengs det også de som er ekstreme, går til ytterligheter og har knallsterke meninger og roper høyt mot de oppfatter som urett. Det gir resultater, selv om disse resultatene ofte tilskrives "andre måter å jobbe på", politiske vedtak etc. Hvis man ikke har ytterpunktene kan det heller ikke bli noen dynamikk, eller noe fremskritt. Man kan synes at Ottar er altfor ekstreme og bare skremmer kvinner fra å være feminister, men da har man, etter min mening, ikke forstått noe av hvordan dette virker.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:54   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg tror mange misforstår eller undervurderer Ottars betydning. For at noe skal skje så trengs det også de som er ekstreme, går til ytterligheter og har knallsterke meninger og roper høyt mot de oppfatter som urett. Det gir resultater, selv om disse resultatene ofte tilskrives "andre måter å jobbe på", politiske vedtak etc. Hvis man ikke har ytterpunktene kan det heller ikke bli noen dynamikk, eller noe fremskritt. Man kan synes at Ottar er altfor ekstreme og bare skremmer kvinner fra å være feminister, men da har man, etter min mening, ikke forstått noe av hvordan dette virker.

Amen, Claire!

All ære til Ottar for den innsatsen de gjør. Det er veldig dumt at kvinner bruker påkledning og hårfasong som motforestilling mot en gruppe. "Feminister har fotformsko og lange pupper", "Ottar er rabiate panserlesber med piggsveis." Hva er dette for usolidarisk snakk? Sånne utsagn er direkte undergravende for likestillingssaken.

GRATULERER MED DAGEN, ALLE SAMMEN!

Gammel 08-03-07, 13:38   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke det logisk at det også blir noen av innspillene i en tråd som dreier seg om 8.mars? Det ER mange fordommer om 8.mars-feiringen, og de som går i tog den dagen. Det er dessverre ikke til å komme i fra.

Gammel 08-03-07, 14:01   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nå har ikke jeg nilest alle de siste innleggene her. Når det gjelder fordommer så må trollet faktisk fram i lyset. Det er bedre at de kommer fram, enn at vi later som om de ikke er der. Jamfør utsagn som: jeg er ikke rasist altså, men... og Jeg synes det er litt dumt med kvinnediskriminering og forskjellsbehandling fordi man er jente, men jeg ER ikke sånn der feminist altså.

Har man fordommer så må man ta tak i dem selv, innse at de er der. At hodet har et vrangbilde av virkeligheten. Vi har alle noen sånne.

Når det gjelder ottar ble jeg veldig positivt overrasket når jeg gikk inn på hjemmesida deres og så hvordan de uttaler seg der. Det er klart at media går etter det mest sensasjonelle. Men kvinnegruppa Ottar har gjort en kjempeinnsats for voldtektsofre, blant annet.

Den som vil kan jo se selv: http://www.ottar.as/

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.