Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 16:27   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er pussig hvordan man ser så forskjellig på ting. Vi har alltid gitt seperate skåler etter ymse erfaringer med unger som kaster seg over den felles godteskålen og kaster innpå så fort som mulig for å få i seg mest mulig. Jeg syns det er mest ryddig og avslappet når barna har sin egen sål med den mengden jeg syns er ok å spise. mer avslappende og forutsigbart

Det er vår erfaring også. Felles godteskål er grobunn for krangling og grådighet, mens når de har hver sin, er det ofte de bare spiser en del og gjemmer resten til søndag morgen. (Og de får ikke store mengder altså, så det er ikke fordi de ikke klarer å stappe det i seg heller.)

Vi prøvde felles godterihaug (fra pinjata) i Frøknas åtteårsdag, og maken til grafsing og grådighet har jeg knapt sett. Jeg måtte til slutt legge ned forbud om å ta med seg godteri hjem, samt kreve at de skulle spise opp det de hadde før de fikk ta mer, for ungene fylte jo lommene sine og nærmest la seg over godteriet for å få mest mulig. Det er mye mulig vi skal ha pinjata i år også, men da blir det med godteposer inni, for makan …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.