|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke? | |||
| Ja, det syns jeg er uproblematisk |
|
45 | 34,62% |
| Nei, det syns jeg ikke går an |
|
85 | 65,38% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?
Okei, for å presisere en gang til, så mener jeg ikke at alle ungdommer kan være alene hjemme i en uke. Jeg mener at mange ungdommer kan det, og det baserer jeg på egen erfaring. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har også gode relasjoner til eget barn, hans venner og ungdommene i bygda. Likevel mener jeg at foreldre gir barnet alt for mye ansvar med å reise fra barnet sitt i en uke, selv om barnet er 16 år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Men altså, i dag er verden ganske liten så om det skulle oppstå noe så er ikke veien hjem så uhorvelig lang. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du gode relasjoner til alle facebook-vennene til dine barn? I dag er verden sånn sett mye mindre enn før, det kan fort ta av i en slik setting, og ting skjer før ungdommen vet ordet av det. Det kan hende du tror at dine barn ringer etter hjelp, men å være den kjipe som stopper festen er ikke lett i alle settinger, så jeg ville ikke stolt på det nei.
Ja, verden er liten, men om en fest utagerer er det ikke noe hjelp at foreldrene kommer hjem 12 timer etter, da er skaden alt skjedd.
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Jeg har ikke noen nære relasjoner til alle FB-vennene til mine barn, emn jeg har nær relasjon og god kommunikasjon med egen barn og deres omgangskrets at jeg ville stolt på at de hadde vett og forstand nok til å ikke utbasunere på FB at her er det fritt frem, liksom. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet ligger vel veldig ofte i at det ikke er den som er alene hjemme som sprer ryktet, men vennene. Det holder at den som er alene forteller det til en venn, eller at noen observerer at han er alene, og så er man i gang.
|
|
|
#7 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg skjønner ikke helt argumentet om at en helg er greit mens en uke er for lenge, såvidt jeg vet pleier sånne fester som plutselig tar av og blir et problem å foregå i helgene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|