|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke? | |||
| Ja, det syns jeg er uproblematisk |
|
45 | 34,62% |
| Nei, det syns jeg ikke går an |
|
85 | 65,38% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Min 16 åring får ikke være alene hjemme i en uke. Jeg stoler på jenta mi, hun er fornuftig og flink til å klare seg selv, men jeg stoler ikke på alle andre rundt. Hun hadde barnevakt da vi var borte i nesten en uke for ikke lenge siden og hun syns jeg er kjempestreng.
Det er ikke en selvfølge at ungene mine får disponere huset mitt alene når de blir 18. Absolutt ingen selvfølge.
|
|
|
#2 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?
Sønnen min er 18 år, og aldri i livet om han får ha hele huset for seg selv i ei uke bare fordi han er myndig liksom. Jeg tar ikke sjansen på at det skal utarte seg en hjemme-aleine-fest her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Ja, altså, er man redd for huset sitt og tinga sine, blir det noe annet. Mine uttalelser går på ungdommen, om h*n er aldersmessig i stand til å være alene. Jeg synes en hel uke høres lenge ut, en helg høres mer fornuftig ut hvert fall sånn i starten.
|
|
|
#4 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Er det virkelig sånn at det står horder av partykåt ungdom og bare venter på å snappe opp rykter om at en eller annen ungdom er alene, så de kan rasere huset? Det var mange av oss som var alene en helg eller en liten uke når vi var 15-16, og jeg hørte aldri om noe huskræsjing. Var alene 4 dager da jeg var 15, hadde typen og bestevenninnen på overnatting og det gikk supert. Nå var vi ikke blant de som festet hardest på skolen da, og hang som regel med eldre, litt nerdy gutter, så kanskje vi var tryggere av den grunn?
|
|
|
|
#5 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg har vokst opp var det også slik. Fikk noen nyss i at noen var alene hjemme, så stilte de opp. Jeg fikk aldri lov til å være hjemme alene, og i etterkant har jeg vært gladeengler for det, jeg hadde nok ikke taklet de som evt kom på døren. Så nei, jeg hadd ikke latt min 16 åring vært alene hjemme. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Gladeengler?
|
|
|
#8 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg er enig med Inagh, det kommer helt an på 16-åringen. Jeg kan helt sikkert la min (snart) 16-åring være alene hjemme og samtidig være sikker på at hun ikke finner på noe tull. Hun har sunne interesser, og fornuftige venner det aldri er tull med. Likevel synes jeg det er greit at foreldrene mine bor i samme hus og kan ha et visst overoppsyn med henne når hun en gang iblandt får være hjemme alene. Og det er viktig at selv en 16-åring som er alene hjemme har en voksen i nærheten som kan ringes til i tilfelle h*n trenger en tur på legevakta eller at noe annet skulle skje.
|
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Du vil ikke ta litt høyde for at barnet får sin egen personlighet og sine egne tanker, selv om du oppdrar han på "beste" måte? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Jo da, det er godt mulig jeg blir nødt til å justere kartet etter terrenget. Det har skjedd før, for all del. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|