Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

16-åring alene hjemme en uke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke?
Ja, det syns jeg er uproblematisk 45 34,62%
Nei, det syns jeg ikke går an 85 65,38%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-11, 13:42   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Har du gode relasjoner til alle facebook-vennene til dine barn? I dag er verden sånn sett mye mindre enn før, det kan fort ta av i en slik setting, og ting skjer før ungdommen vet ordet av det. Det kan hende du tror at dine barn ringer etter hjelp, men å være den kjipe som stopper festen er ikke lett i alle settinger, så jeg ville ikke stolt på det nei.

Ja, verden er liten, men om en fest utagerer er det ikke noe hjelp at foreldrene kommer hjem 12 timer etter, da er skaden alt skjedd.

Jeg tenker det at selvfølgelig KAN det gå bra, men at sjansen for at noen skjer abolutt er tilstede, og hvis man tar sjansen på å la ungdommen være alene hjemme bør man også ha kalkulert inn x antall tusen til å dekke skader som kan oppstå på en fest som ikke var planlagt også.

Jeg har ikke noen nære relasjoner til alle FB-vennene til mine barn, emn jeg har nær relasjon og god kommunikasjon med egen barn og deres omgangskrets at jeg ville stolt på at de hadde vett og forstand nok til å ikke utbasunere på FB at her er det fritt frem, liksom.

Jeg mener fortsatt at man må vurdere dette ut fra hvordan man kjenner sin egen ungdom, og hvordan man stoler på at denne ville kunne håndtere en uke alene hjemme.
Hadde situasjonen med min 15-åring vært litt annerledes ville jeg uten betenkeligheter kunne reist fra henne 1 uke. Selvfølgelig med instruksjoner og med en eller flere voksenpersoner i nærheten hun kunne kontaktde dersom hun hadde behov for det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.