Sv: Miniøya
På søndag var det vel ikke like blendahvitt som på lørdag men det var vel mest på grunn av Xray og deres "venner" . Men for all del, dette bør som påpekes ses på og forklares ut fra klasse og ikke etnisitet (som så fryktelig mange andre ting i Norge, men vi liker jo ikke å bruke ordet klasse). Jeg vet forøvrig ikke hva som er mest trist, å kun se de hvite kidsa fra skolen på MiniØya (skole i umiddelbar nærhet) eller å bare observere "hvite" barn på Urdu dukketeater på Mela. Både tragisk og komisk, egentlig.
I går jobbet jeg frivillig med nedrigg på MiniØya. Dvs jeg hadde ansvar for vakthold inn til parken oppe ved Tøyenbadet. Herregud, jeg var så flau over å i det hele tatt være voksen og at barn så hvor dustete og barnslige voksene kan være. Det var skiltet hele veien med at parken var stengt men FY så sinte folk blir. Det var ikke måte på "kjefting" med hvor grusomt det var at parken stengte slik for idiotiske festivaler og de som jobbet med festivalen tenkte bare penger, dette arragnementet skulle klages inn til kommunen osv osv. Nesten uten unntak var de verste menn og kvinner litt opp i alderen i full "sykkelpakke" som overhode ikke aksepterte at de måtte sykle 100 meter tilbake og ta en liten omvei mens nedrigging pågikk. Fy så takknemmlig jeg ble i går over å ikke ha en jobb der jeg må forholde meg til publikum generelt, så utrolig frekke og spydige mange folk er